1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Tech
  4. Bankowość

Niebieskie logo po pierwsze kojarzy się z płatnościami. Visa to jednak znacznie więcej

Nie ma chyba osoby na świecie, która nie byłaby w stanie w ułamku sekundy po dostrzeżeniu charakterystycznego logo połączyć go z marką Visa. W powszechnej świadomości kojarzy się ono z kartami płatniczymi. Visa to jednak znacznie więcej.

visa

Faktycznie, sieć Visa łączy 3,6 miliarda rachunków, ponad 70 milionów punktów sprzedaży, dziesiątki tysięcy partnerów i rocznie obsługuje transakcje o wartości ponad 12,5 bilionów dolarów, co oznacza wprost niewyobrażalną liczbę. Ułożenie sobie w głowie skojarzenia, według którego Visa = płatności jest więc bardzo łatwe.

W XXI w. jednak dzięki rozwojowi technologii i zmieniającym się potrzebom konsumentów, Visa może pochwalić się szeregiem rozwiązań dodatkowych, które po prostu ułatwiają życie. Są one oferowane użytkownikom kart Visa za pośrednictwem banków – wydawców kart i we współpracy z nimi.

Dostęp do lekarzy z Santander Bank Polska oraz Visa

Weźmy na przykład pod uwagę rynek medyczny. Czasem możemy kartą zapłacić za wizytę u lekarza. Jednak Visa wspólnie z partnerami wprowadziła także usługę dostępną od niedawna w banku Santander Bank Polska. Szerokie grono klientów tego konkretnego banku, którzy posiadają w nim bankowość internetową może umówić sobie teleporadę u lekarza. Aby to zrobić, wystarczy wejść na stronę bankowości internetowej i odszukać taką opcję w zakładce z usługami partnerów.

Możliwość umówienia teleporady, poproszenia o wystawienie recepty czy zwolnienia lekarskiego wprost z domu w ramach oferty Telemedi.co oznacza możliwość zaoszczędzenia czasu. Co szczególnie istotne, teleporadę można umówić w języku polskim, angielskim i rosyjskim, dzięki czemu jest to oferta szczególnie atrakcyjna dla obcokrajowców przebywających w naszym kraju. Jest to rozwiązanie szczególnie potrzebne, gdy wciąż musimy dbać o utrzymanie dystansu społecznego.

Kto nie lubi promocji i obniżek, niech pierwszy rzuci kamieniem

Nikt? Nic w tym dziwnego, statystyki wyraźnie pokazują, że Polacy wprost uwielbiają promocje, rabaty, obniżki i programy lojalnościowe. Od kilku lat odsetek osób korzystających z programów lojalnościowych w naszym kraju jest na zbliżonym poziomie wynoszącym około 60 proc. To akurat cecha godna pochwały, bo wskazuje na oszczędność i rozsądne zarządzanie budżetem domowym. Jeżeli zakup nie jest pilny, zawsze warto poczekać chwilę na spadek ceny.

Właśnie dla takich osób, już od kilku lat, ING Bank Śląski oferuje program Visa Oferty – platformę lojalnościową powstałą przy współpracy z Visa. Każdy klient indywidualny banku, który posiada kartę Visa, może skorzystać ze specjalnych ofert. Co ważne, takie oferty nie pojawiają się nigdzie indziej poza tą platformą.

Za zakupy w ramach oferty możemy zapłacić na różne sposoby: kartą debetową, kartą kredytową, ale także - smartfonem czy smartwatchem, do którego podpięta jest karta Visa. Zwroty części kwot przy zakupie oferowanych na platformie produktów realizowane są w formie moneyback, przez co nie wpływają w żaden sposób na inne promocje czy oferty obowiązujące u partnerów. Dla klienta to idealna sytuacja, bowiem może skorzystać z dwóch różnych promocji jednocześnie.

Program Visa Oferty wpisuje się w trend, zgodnie z którym bankowość internetowa – zarówno na komputerze jak i na smartfonie to już nie tylko miejsce do kontrolowania wydatków i wykonywania przelewów/płatności, ale także dostęp do usług i informacji o ofertach specjalnych.

Zarządzanie finansami po pracy

Wśród wielu usług udostępnianych przez Visa, które wykraczają poza zwykłe płatności warto jeszcze wspomnieć o rozwiązaniu stworzonym w Studiu Innowacji Visa w Warszawie, które pozwala na zarządzanie płatnościami cyklicznymi. Dzięki niemu klienci SGB-Bank i zrzeszonych Banków Spółdzielczych SGB otrzymali w aplikacji podgląd do swoich subskrypcji, które mogą z jej poziomu anulować lub wstrzymać.

Usługi dodane w bankowości elektronicznej to odpowiedź na oczekiwania konsumentów, którzy chcą mieć dostęp do różnych rozwiązań z jednego miejsca – najczęściej w aplikacji bankowej. Jest to jeden z przejawów przemian technologicznych, z którymi mamy do czynienia w ostatnich latach. Więcej o transformacji cyfrowej dotykającej różnych aspektów naszej codzienności można było się dowiedzieć podczas zakończonego niedawno Digital Festival, którego partnerem była Visa. Przeczytacie o tej inicjatywie na stronie wydarzenia.

Lokowanie produktu: Visa