Ciemny motyw w Wyszukiwarce Google już w Polsce. Tak to wygląda
Tryb nocny w Wyszukiwarce Google działa już w Polsce. Na początku nie wszyscy użytkownicy Wyszukiwarki Google mogli korzystać z ciemnego motywu interfejsu. Na szczęście to się zmienia i Dark Mode od Google’a jest już dostępny dla każdego.
Moda na Dark Mode to całkiem sympatyczny trend projektantów interfejsów, którzy dziś czują się wręcz zobowiązani do przygotowania ciemnych wersji swoich aplikacji. Ciemny motyw bywa użyteczny szczególnie wtedy, gdy korzysta się z niego po zmroku – rozświetlony ekran szybciej męczy wzrok.
Na przestrzeni ostatnich lat niemal wszyscy twórcy popularnego oprogramowania i stron www dodali u siebie ciemny motyw, dzięki czemu znajdziemy go w Windowsie, na Instagramie i w iPhonie, ale aż do tej pory nie był oficjalnie dostępny w prawdopodobnie najczęściej wykorzystywanej usłudze online na świecie. A więc w Wyszukiwarce Google.
Co frustrujące, wielu użytkowników nie wie, o czym piszemy, bo mają już ciemny motyw w wynikach wyszukiwania Google od kilku miesięcy. Sami informowaliśmy o jego dostępności na desktopach już w maju, ale wtedy nie każdy otrzymał do niego dostęp. Teraz, jeśli wierzyć Google’owi, ma się to wreszcie zmienić.
Ciemny motyw Google. Dla kogo? Jak włączyć?
Dark Mode w Wyszukiwarce Google w ostatnim czasie był testowany metodą A/B. Ta polega na włączeniu jego dostępności tylko pewnej grupie użytkowników, a następnie sprawdzeniu jej reakcji i analizie ewentualnych głosów krytyki lub zgłoszeń usterek. To się jednak najwyraźniej zmieniło, bo dzisiaj pojawiła się informacja o rozszerzeniu dostępności tego trybu dla wszystkich chętnych.
Co istotne, nowość przygotowana została dla użytkowników desktopów i to niezależnie od przeglądarki — sam mam możliwość odpalenia trybu ciemnego w Safari. Do wszystkich ta opcja powinna trafić na przestrzeni najbliższych tygodni, a użytkownicy desktopowego Chrome’a, jeśli Dark Mode w Google’u nie widzą, mogą spróbować go wymusić poprzez wejście w menu chrome://flags.
Tryb ciemny może pojawić się również na urządzeniach mobilnych, o czym Google informuje szczęśliwców stosownym komunikatem.
Sam co prawda jeszcze nie mogę z tego rozwiażania skorzystać na iPhonie, ale w lipcu dwie osoby z zespołu Spider’s Web w przeciągu raptem kilku godzin otrzymały propozycję przetestowania trybu ciemnego w Wyszukiwarce Google (i nie wykorzystaliśmy przy tym żadnych specjalnych kontaktów). Wygląda na to, że nasze Konta Google zostały wylosowane do dołączenia do testów, które nadal trwają
Dostępność ciemnego motywu zostanie zasygnalizowana użytkownikowi komunikatem w wynikach wyszukiwania, a w ustawieniach można ustawić Dark Mode na sztywno. Jest też opcja, by poprosić Google’a o respektowanie ustawień systemowych — i to świetna wiadomość! Sam ustawiłem automatyczne włączanie przyciemnionego interfejsu dopiero po zmroku.
Jeżeli użytkownik przegapi wiadomość o udostępnieniu Dark Mode, dostępność ciemnego motywu można sprawdzić w ustawieniach pod tym adresem. Jeżeli ciemny motyw Wyszukiwarki Google został odblokowany dla używanego Konta Google, jego włącznik powinien znaleźć się na samej górze ustawień.
Nie dziwi jednak, że tryb ciemny udostępniany jest falami. Powyższy zrzut ekranowy wykonany w lipcu pochodzi z przeglądarki Safari na zaktualizowanym do najnowszej wersji iOS-a telefonie iPhone.