Chcesz mieć wcześniejszy dostęp do nowych funkcji? Bank Pekao zaprasza do beta testów aplikacji PeoPay
Bank Pekao uruchomił program beta testów aplikacji mobilnej PeoPay. Użytkownicy otrzymają wcześniejszy dostęp do nowych funkcji i pomogą rozwijać oprogramowanie.
Ruszył program beta testów aplikacji PeoPay dla klientów Banku Pekao. Użytkownicy smartfonów z Androidem, mający dostęp do sklepu Google Play już dziś mogą zapisać się do testów.
Korzyść w przypadku tego typu programów jest obopólna. Użytkownicy zyskują wcześniejszy dostęp do nowych rozwiązań w aplikacji do bankowości mobilnej i jednocześnie pomagają udoskonalić oprogramowanie. Program beta testów pozwala na wyrażenie uwag i opinii na temat produktu.
Z podobnego rodzaju „konsultacji społecznych” korzystają najważniejsi twórcy oprogramowania na świecie. Na przykład Apple umożliwia użytkownikom testowanie swoich systemów operacyjnych w ramach Apple Beta Software Program. Podobnie czynią Microsoft, Google i wiele innych gigantów technologicznych.
Jak zapisać się do beta testów aplikacji PeoPay?
Dołączenie do programu jest bardzo proste. Jeżeli zdecydujemy się na uczestnictwo w testach, z poziomu sklepu Google Play powinniśmy kliknąć „Dołącz” w szczegółach opisu aplikacji, tuż pod zdaniem „Dołącz do programu testów Beta”.
Od tej pory będziemy otrzymywać wersję aplikacji z kanału beta i kolejne jej aktualizacje. Oczywiście w każdej chwili możemy zrezygnować z testów, wówczas na powrót będziemy używać produkcyjnej wersji oprogramowania udostępnionej aktualnie przez bank.
Warto pamiętać, że liczba uczestników programu jest ograniczona. Gdy limit zostanie przekroczony uczestnictwo w nim będzie możliwe tylko wówczas, gdy zrezygnuje dotychczasowy jego uczestnik.
Dlaczego warto wziąć udział w testach?
Uruchamiając beta testy swojej aplikacji Bank Pekao zachęca klientów do jej aktywnego współtworzenia. Rozwój aplikacji PeoPay jest jednym z elementów ogłoszonej w tym roku Strategii do 2024 r. Zgodnie z jej założeniami, dyspozycje klientów w kanałach cyfrowych mają stanowić ponad 80 proc. Aspiracją Banku Pekao jest wskaźnik cyfryzacji wynoszący blisko 100 proc. To odsetek procesów, które klienci będą mogli załatwić w kanałach cyfrowych bez konieczności udawania się do oddziału czy kontaktów z infolinią.
– Siłą napędową dla nowej strategii jest nasze centrum technologiczne - elastyczne i zdolne do szybkiej adaptacji do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. Chcemy postawić na technologie mobilne, sztuczną inteligencję, big data, hiperautomatyzację i rozwiązania „chmurowe” – mówił podczas prezentacji strategii Błażej Szczecki, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Technologii i Operacji.
Aplikacja PeoPay jest nieustannie rozwijana, dlatego uczestnictwo klientów w jej ulepszaniu to dla Banku Pekao bardzo ważny sposób pytania ich o zdanie. W kolejnych aktualizacjach dodawane są usprawnienia i nowe funkcje.
– Najnowsza wersja aplikacji PeoPay to duża zmiana w zakresie wykorzystanej technologii i szybkości działania aplikacji. Użytkownicy mają do dyspozycji nowy moduł inwestycyjny, a także jeszcze sprawniejszy moduł realizacji przelewów. Stopniowo z wprowadzanymi do aplikacji zmianami i nowościami, będziemy informować naszych testerów, na co powinni zwrócić uwagę. Zdobyty feedback będzie miał duży wpływ na wprowadzane poprawki, a nowa aplikacja będzie odzwierciedleniem tego, czego życzą sobie klienci –podkreśla Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.