iPhone 12 i iPhone 12 Pro mają poważną wadę. Apple uruchamia program naprawczy
Apple’owi długo zajmuje przyznanie się do błędu. iPhone 12 i iPhone 12 Pro zostały objęte programem naprawczym.
iPhone 12 oraz iPhone 12 Pro trafiły do sprzedaży 13 października i wydawać się mogło, że tym razem nowy iPhone pozbawiony jest jakiejkolwiek istotnej wady konstrukcyjnej, która mogłaby zniechęcić do kupna (jak np. łamiący się iPhone 6 Plus czy rysujący się od patrzenia iPhone 11).
Szybko jednak zaczęły się pojawiać przypadki, w których w iPhonie 12 oraz 12 Pro przestały działać głośniki do rozmów. W czasie rozmowy dźwięk charczał, a potem zamierał w ogóle. W niektórych przypadkach problem wynikał z aktualizacji oprogramowania, po której głośniki przestawały działać. O ile jednak te przypadki można było naprawić prostą zmianą ustawień telefonu, tak częściej problem okazywał się leżeć w fizycznym uszkodzeniu modułu głośnika.
Apple’owi zajęło wiele miesięcy przyjęcie do wiadomości faktu, że to nie tylko pojedyncze przypadki, lecz problem na relatywnie dużą skalę. Firma właśnie ogłosiła start programu naprawczego.
Głośnik w iPhonie 12 nie działa? Apple wymieni ci go za darmo.
Jak czytamy w nowym dokumencie na stronie pomocy Apple’a, firma ustaliła, iż „niewielki procent iPhone’ów 12 i 12 Pro mogą wykazywać problemy z dźwiękiem z powodu usterki komponentu”.
Jeśli twój iPhone 12 lub iPhone 12 Pro ma niedziałający głośnik do rozmów, być może kwalifikuje się do programu i bezpłatnej naprawy usterki. Program naprawczy obejmuje urządzenia wyprodukowane między październikiem 2020 a kwietniem 2021.
Programem naprawczym objęte są tylko dwa środkowe modele ubiegłorocznych iPhone’ów; iPhone 12 mini oraz iPhone 12 Pro Max mają inne moduły głośnika, które nie ulegają objętej przez program usterce.
Aby skorzystać z programu naprawczego należy skontaktować się z autoryzowanym serwisem lub sklepem, w którym dokonano zakupu.