Pech nie opuszcza twórców Halo Infinite. Opóźniona o rok gra pojawi się w niekompletnej formie
Halo Infinite pojawi się na PC i konsolach Xbox bez dalszych opóźnień. Pozbawiona będzie jednak dwóch pierwotnie planowanych i zapowiadanych trybów. Te będą dodane później, w ramach darmowej aktualizacji.
To miała być gra, która podkreśli głośną premierę konsol Xbox Series i będzie stanowić powód do ich kupna. Niestety, z uwagi na pandemię COVID-19 i inne, nieujawnione problemy, gra była daleka od gotowej na start sprzedaży nowych urządzeń do grania. Podjęto więc decyzję o opóźnieniu premiery o rok – mimo iż na każdym z pudełek z Xboxem widnieje Master Chief, główny protagonista serii Halo.
Studio 343 Industries ma dla nas dwie wiadomości, dobrą i złą. Ta dobra dotyczy premiery gry. Halo Infinite niezmiennie ma pojawić się w sprzedaży i w usłudze Xbox Game Pass pod koniec bieżącego roku. W grze zabraknie jednak trybu kooperacji i Forge.
Halo Infinite bez trybu kooperacji i Forge na premierę.
Studio przyznało, że na dziś oba te tryby nadal nie spełniają wyznaczonych wewnętrznie standardów jakości i nie widzi możliwości, by zmienić ten stan rzeczy do końca roku. Podjęto więc decyzję o usunięciu ich z premierowej wersji gry.
Tryb kooperacji ma zostać dodany w ramach drugiej dużej aktualizacji rozwojowej gry. Forge – czyli edytor poziomów – ma pojawić się w trzeciej. Studio nazywa te aktualizacje mianem Sezonów. Każdy Sezon ma trwać trzy miesiące. Czyli że tryb kooperacji miałby się pojawić w kwartał po premierze, zaś Forge po sześciu miesiącach.
Halo Infinite ma wiele do udowodnienia.
Opisane wyżej niefortunne opóźnienia w produkcji, istotność samej marki, astronomiczny budżet i wiele lat produkcji sprawiają, że oczekiwania nakręconych fanów względem Halo Infinite mogą być niemożliwe do spełnienia. Wieści o dalszych kłopotach – mimo aż rocznego opóźnienia po tylu latach prac – nie napawają optymizmem.
Z drugiej strony cieszy komunikacja ze strony studia, sugerująca wysoką dbałość o końcowy produkt. Niedawno też przeprowadzane były częściowo jawne (dostępne na zaproszenie) beta-testy trybu multiplayer gry. Większość testerów ponoć była zachwycona, jeżeli wierzyć opiniom rozpowszechnianym w mediach społecznościowych. Niebawem testy mają być powtórzone, testowane będą tryby PVP, w tym 4 na 4 i Big Team Battle.
Moduł multiplayer gry Halo Infinite ma być darmowy dla wszystkich. Do kupienia będzie kampania fabularna dla jednego gracza lub do kooperacji online. Kampania będzie dostępna za darmo dla abonentów Xbox Game Pass na konsolach i na PC.