praca  /  Lokowanie produktu

Wiecie jak dobre pomysły na biznes ma polska młodzież? Nie? A powinniście!

Picture of the author

Młodzi ludzie to przyszłość biznesu – trzeba pielęgnować w nich przedsiębiorczość. To właśnie robi Grupa Eurocash.

Stare powiedzenie mówi, że czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. A najlepiej jest uczyć się pod okiem najlepszych i z ich wsparciem – również finansowym. To dlatego Grupa Eurocash już po raz drugi ruszyła ze startupowym konkursem Herosi na Starcie, skierowanym do osób w wieku 16-26 lat.

Do wygrania jest nawet 30 tys. zł na rozwój biznesu oraz możliwość realizacji swojego pomysłu w ramach Grupy Eurocash

Grupa Eurocash od 26 lat stawia sobie za cel rozwijanie przedsiębiorczości wśród Polaków. Dlatego w ramach tego projektu oprócz nagród pieniężnych zaplanowano również profesjonalne warsztaty i program mentoringowy realizowany z praktykami biznesu w ramach pięciu kategorii. Mowa o odwadze biznesowej, motywacji do rozwoju, innowacyjności, wytrwałości w działaniu oraz odpowiedzialność za innych – cechach, które powinien rozwijać w sobie każdy przedsiębiorca. Każda z kategorii ma swojego opiekuna. Mentorami konkursu są przedsiębiorcy współpracujący z Grupą:

  • w kategorii odwagi biznesowej – Bogusław Giza (Euro Sklep), 
  • w motywacji do rozwoju – Ireneusz Wróbel (Lewiatan), 
  • w zakresie innowacyjności – Rafał Wójs (Groszek), 
  • w wytrwałości w działaniu – Sylwester Szerląg (Delikatesy Centrum), 
  • w kwestii odpowiedzialności za innych – Dariusz Sowa (ABC). 

W konkursie będzie oceniany mix wszystkich cech, o których krótko opowiadają mentorzy.

Bogusław Giza mentor w kategorii odwagi biznesowej opowiada, że „to odwaga jest początkiem wszystkiego, lepiej zaryzykować i przegrać niż postępować ostrożnie. Nadmierna ostrożność może nas zatrzymywać. Jeżeli naszym działaniom w biznesie, jak i w życiu, towarzyszy paraliżujący strach i przesadna ostrożność… to trochę osiadamy na mieliźnie, nie rozwijamy się. A warto się rozwijać, szczególnie mając możliwość wzięcia udziału w takim konkursie jak Herosi na Starcie”. 

Z kolei Ireneusz Wróbel, mentor w kategorii motywacji do rozwoju, uważa, że „motywacja do rozwoju to odkrycie miejsca, w którym chcemy się znaleźć w przyszłości. To znalezienie dla siebie priorytetu i jego realizacja. Pamiętajmy, że czasu nam nie przybywa i że jest on niezwykle cenny. Dlatego warto wykorzystać go na inwestowanie – w siebie, w swój cel, w swoje marzenia”. 

Rafał Wójs, mentor w kategorii innowacyjność dodaje: „Dla mnie innowacyjność todostosowywanie się do otaczającej rzeczywistości, ale co więcej – także próba jejwyprzedzania! Osoba innowacyjna jest czujna. Obserwuje rynek, obserwuje innych istara się wprowadzać aktualne rozwiązania (a także te kompletnie nowe) u siebie.Swój biznes trzeba przecież co jakiś czas przenieść na nowy poziom, by utrzymaćsię na rynku. Dlatego świeże pomysły młodych i zdolnych ludzi są w biznesie nawagę złota. Cieszę się, że będę mógł dołożyć swoją cegiełkę do ich rozwoju wtrakcie programu Herosi na Starcie.”

Sylwester Szerląg mentor w kategorii wytrwałości w działaniu uważa, że ta cecha jest niezwykle ważna: „Wytrwałość w działaniu to podstawa sukcesu w biznesie. Czym ona właściwie jest? Wytrwałość to konsekwentne dążenie do celu, pokonywanie przeszkód i wyciąganie z nich lekcji na przyszłość. Warto być skupionym na rozwiązywaniu problemów, myśleć kreatywnie… i warto przyjmować porady od innych, uczyć się na cudzych doświadczeniach. Dlatego bardzo chętnie podzielę się swoimi. By uczestnikom konkursu Herosi na Starcie łatwiej było wejść świat przedsiębiorczości.” 

Dariusz Sowa, mentor w kategorii odpowiedzialność za innych, twierdzi, że „odpowiedzialność za innych rozumiem bardzo szeroko. To bycie odpowiedzialnym za swoje najbliższe otoczenie (przykładowo przedsiębiorca odpowiedzialny jest za swoich pracowników, ich szkolenia, rozwój i satysfakcję z pracy) a także otoczenie dalsze (działalność charytatywna, społeczna odpowiedzialność biznesu). To także nasza codzienna postawa – w końcu to, jak się zachowujemy stanowi przykład dla osób, które się nami inspirują. I do takiej odpowiedzialnej postawy chciałbym bardzo zachęcić uczestników konkursu Herosi na Starcie, którzy są przecież przyszłością polskiego biznesu!”

Kto może wziąć udział w konkursie Herosi na Starcie

To konkurs realizowany w dwóch grupach wiekowych: 16-19 oraz 20-26 lat. Uczestnicy muszą mieć otwarte umysły i pomysł na biznes, który trzeba zgłosić na stronie herosi.akademiaeurocash.com.pl. Czas na zgłoszenia upływa 11 lipca.

Jakie projekty można zgłaszać do konkursu

Tu nie ma ograniczeń – chodzi o świeże wizje, które będzie można przekuć w biznesowy sukces. W ubiegłym roku nagrodzony został m.in. projekt inteligentnej, elektronicznej laski dla osób niewidomych, taśma dezynfekująca produkty przed skasowaniem w sklepie, czy projekt gry fabularnej, która pozwala przekształcić pobyt w hotelu w interaktywną rozgrywkę fabularną łączącą świat rzeczywisty z wirtualnym.

Ale uwaga – w ramach konkursu można także znaleźć inwestora. Może będzie nim właśnie Grupa Eurocash…? Wiodący polski dystrybutor FMCG nieustannie szuka zdolnych, kreatywnych partnerów! Jeśli jakiś pomysł będzie miał potencjał, żeby zrewolucjonizować zakupy w sklepach, usługi dla właścicieli sklepów, logistykę czy marketing – Eurocash z przyjemnością rozważy możliwości współpracy.

Co można wygrać

Tegoroczna pula nagród to w sumie 75 tys. zł. Prezes Grupy Eurocash – Luis Amaral – przyzna nagrodę specjalną w wysokości 20 tys. zł dla najciekawszego pomysłu biznesowego, który wyraźnie odznaczy się na tle innych. Dodatkowo, wśród finalistów zostanie rozdanych 10 nagród po 5 tys. zł, a kolejne 5 tys. będzie mógł zdobyć uczestnik, którego pomysł zbierze najwięcej reakcji w mediach społecznościowych. W sumie więc autorzy najlepszego projektu mogą zgarnąć nawet 30 tys. zł.

Ale same nagrody pieniężne to nie wszystko – pod okiem mentorów uczestnicy nauczą się m.in. tworzyć biznesplany, przekonująco prezentować swoje pomysły przed potencjalnymi inwestorami oraz planować działania z zakresu marketingu i sprzedaży.

Równolegle z programem Herosi na Starcie trwa również „dorosła” wersja konkursu

Eurocash łączy pokolenia – w tym samym czasie organizuje konkurs Herosi Polskiej Przedsiębiorczości – doceniamy właścicieli lokalnych sklepów. To inicjatywa skierowana do przedsiębiorców, którzy mają już doświadczenie w biznesie i prowadzą sklepy we współpracy z Grupą Eurocash. Mogą to być punkty handlowe jednej z sieci: ABC, abc na kołach, Delikatesy Centrum, Gama, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i Koliber lub takie, które funkcjonują pod własnym szyldem i zaopatrują się w Grupie Eurocash.

W ramach akcji organizator nagrodzi aż 100 Herosów, którzy posiadają wyjątkowy zestaw cech, odnoszą sukcesy, a ich postawa jest godna naśladowania. Łączna pula nagród to prawie 700 000 zł! 75 zwycięzców wybranych przez Jury otrzyma po 7 500 zł, natomiast 25 przedsiębiorców, których docenią klienci ich sklepów, otrzymają nagrody w wysokości 5 000 zł każda.

Ten konkurs trwa już od kwietnia, a zgłoszenia można dokonać na stronie herosiprzedsiebiorczosci.pl. Termin ich przyjmowania upływa 27 czerwca więc trzeba się pospieszyć!

Dowiedz się więcej o kategoriach konkursowych Herosów na Starcie oraz nagrodzie specjalnej od Prezesa Grupy Eurocash!

Odwaga:

Motywacja:

Innowacyjność:

Wytrwałość:

Odpowiedzialność:

Nagroda specjalna:

Artykuł powstał przy współpracy z Grupą Eurocash

Tagi: