Jest lista gier, które dostaną wydajnościowego kopa dzięki FidelityFX Super Resolution od AMD
AMD w końcu zaprezentował swoją technikę rekonstrukcji obrazu, będącą częściowo odpowiedzią na mechanizm Nvidia DLSS. Tylko czy któreś gry z niego skorzystają? Projektanci kart Radeon mówili o ponad 10 grach na premierę. Wygląda na to, że nie ściemniali.

Na dziś najlepszym zakupem dla większości graczy wydaje się jedna z nowszych kart graficznych GeForce. Podzespoły te oferują bowiem technikę DLSS 2.x, a więc napędzaną przez sztuczną inteligencję metodę rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości do wyższej. Innymi słowy, gracze z układami GeForce mogą grać w gry w niższej rozdzielczości (a więc w efekcie z dużo wyższą płynnością) przy jakości obrazu nieodróżnialnej od rozdzielczości docelowej.
Ten atut był do tej pory unikalny dla układów GeForce za sprawą zawartych w nich rdzeni Tensor. AMD na swoje nieszczęście nie może zaproponować nic podobnego – układy Radeon nie są wyposażone w tego rodzaju rdzenie. Firma twierdzi jednak, że te w zasadzie nie są potrzebne do mechanizmów rekonstrukcji obrazu. Zaprezentowana bardzo niedawno technika FidelityFX Super Resolution nie potrzebuje sprzętowej akceleracji przeliczeń SI by działać.

Jakie gry obsługują AMD FidelityFX Super Resolution? Na liście Far Cry 6, Dota 2, Resident Evil Village i więcej.
Jeszcze nie wiemy czy technika od AMD zapewni równie imponujące rezultaty, co ta od Nvidii. Wiemy jednak, że FidelityFX Super Resolution – tak jak DLSS – wymaga, by gra przewidywała działanie tego mechanizmu. Bez tego ten nie może działać. Tyle że Nvidia zdaje się być bardziej popularna i wśród graczy, i wśród deweloperów, a jej DLSS jest już na rynku od lat. Duża część nowych gier już ten mechanizm obsługuje. A co z technologią od AMD?

Podczas prezentacji mechanizmu, AMD deklarowało, że wraz z jego wprowadzeniem na rynek ponad 10 gier ma być już z nim zgodnych. Redakcja VideoCardz dotarła do listy tych gier. Wygląda na to, że AMD faktycznie współpracuje z coraz większą liczbą twórców.
Gry zawierające obsługę FidelityFX Super Resolution na premierę (22 czerwca):
- 22 Racing Series
- Anno 1800
- Evil Genius 2
- Godfall
- KingShunt
- Terminator Resistance
- The Riftbraker
Gry które otrzymają obsługę FidelityFX Super Resolution tuż po premierze:
- Asterigos
- Baldur’s Gate III
- DOTA 2
- Edge of Eternity
- FarCry 6
- Farming Simulator 22
- Forspoken
- Myst
- Necromunda: Hired Gun
- Resident Evil Village
- Swordsman Remake
- Vampire The Masquarade: Bloodhunt
Studia deweloperskie, które zadeklarowały dołączenie obsługi FidelityFX Super Resolution do swoich bieżących bądź przyszłych gier:
- ACME Gamestudio
- Bloober Team
- Crystal Dynamics
- Digital Sky
- Focus Home Interactive
- GOATI Entertainment
- Kobold
- Midgar Studio
- Nixxes
- Perfect World Gaming
- Rebelion
- Streum on Studio
- The Farm 51
- UMI Co. Ltd.
- Vaki Games
- Ashar Studios
- Capcom
- Cyan Worlds
- Electronic Arts (Frostbite)
- Gearbox Publishing
- Illfonic
- Larian Studios
- Movie Games
- Obsidian Entertainment
- Plastic
- Reflector Enterainment
- Superbright
- Turtle Rock Studios
- Unity
- Valve
- Avalanche Software
- Counterplay Games
- Destructive Creations
- EXOR Studios
- Giants Software
- Koch Media
- Liminous Productions
- My Games
- Oxide Interactive
- QLOC
- Sharkmob
- Teyon
- Ubisoft
- Warner Bros. Games