iMessage nie działa. Apple potwierdza, że jego komunikator ma problemy
Zła wiadomość dla osób, które swoją komunikację z bliskimi opierają o iMessage. Komunikator integrujący się na urządzeniach Apple’a z SMS-ami ma awarię i nie działa w pełni poprawnie.
iMessage to komunikator internetowy zintegrowany z SMS-ami, z którego mogą skorzystać użytkownicy sprzętów marki Apple. Aplikacje klienckie dostępne są na telefony z rodziny iPhone, tablety z linii iPad, zegarki Apple Watch i komputery Mac.
Zwykle usługa Apple’a działa jak złoto, ale dzisiaj część użytkowników doświadcza problemów z jej działaniem. Objawia się to problemami z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości tekstowych, a także grafik, nagrań audio, naklejek i innych treści, jakie można przesłać przez iMessage.
Awaria jest na tyle poważna, że Apple odnotował problemy na swojej stronie internetowej. iMessage jest przy tym jedyną usługą, która ma problemy — przy wszystkich pozostałych pali się zielona lampka. Apple odnotował awarię około godziny 16:00 i pracuje nad jej usunięciem.
Firma przekonuje jednak, że iMessage nie padło u wszystkich jak leci. Problemy dotykają jedynie „niektórych użytkowników”. Sam zaliczam się do tej grupy osób, u których usługa działa poprawnie i nie zauważyłem, by w ciągu dnia wiadomości przestały docierać do odbiorców.
Oczywiście fakt, że u jednej osoby działa iMessage, to dopiero połowa sukcesu.
Jeśli zauważycie, że rozmówca po drugiej stronie światłowodu nie reaguje na wiadomości (lub ich w ogóle nie odczytuje), a sprawa jest pilna, to lepiej skorzystajcie z innego komunikatora pokroju WhatsAppa lub Messengera. W razie braku takiej możliwości zawsze można wykonać do tej drugiej osoby telefon.