Poprawka do Cyberpunka 2077 wprowadziła nowe błędy. Nowa poprawka naprawia błędy poprzedniej poprawki
Studio CDP RED poinformowało o wydaniu kolejnych poprawek dla gry Cyberpunk 2077. Tzw. hotfix naprawia błędy, jakie wkradły się do długo oczekiwanej produkcji wraz z niedawną aktualizacją oznaczoną numerem 1.1.
Aktualizacja 1.1 dla gry Cyberpunk 2077 nie była przesadnie udana. Chociaż łatka naprawiała część z problemów trawiących polską produkcję, generowała również nowe błędy. Również takie o krytycznym wpływie na rozgrywkę, uniemożliwiające przejście posiadanej gry wideo, chociaż jeszcze przed aktualizacją było to możliwe.
O problemach z aktualizacją 1.1 dla gry Cyberpunk 2077 pisał dla was Piotr Grabiec.
W tekście Piotrka możemy przeczytać o nowych problemach z głównym zadaniem fabularnym dotyczącym kluczowej postaci dla osi fabularnej: Takemury. Aktualizacja 1.1 sprawiała, że część graczy nigdy nie otrzymywała połączenia telefonicznego od tego bohatera. Co za tym idzie, nie mogła kontynuować zadania o tytule Stary znajomy.
Problem był dotkliwy o tyle, że wielu graczom nie pomogło nawet wczytanie wcześniejszego stanu zapisu, ani tymczasowe rozwiązanie problemu zaproponowane przez studio CDP RED. Wielu fanów Cyberpunka nadpisało swoje pliki save, dzięki którym mogliby uratować sytuację. Wśród nich jest mój redakcyjny kolega Rafał Gdak. Po aktualizacji 1.1 i zablokowaniu głównego zadania miarka cierpliwości u Rafała się po prostu przebrała. Sprzedał grę i na razie nie chce widzieć jej na oczy.
Frustrujący problem na rozwiązywać hotfix aktualizujący Cyberpunka 2077 do wersji 1.11.
„Naprawili Takemurę!“ - napisał do mnie jeden z kolegów, również czekający na rozwiązanie problemu z zadniem Stary znajomy. Wczytując się w opis najnowszej aktualizacji na stronie CDP RED, faktycznie możemy przeczytać, że studio uporało się z dosyć kompromitującym problemem. Aktualizacja naprawia także problemy związane z losowością przedmiotów, które również mogły się pojawić po instalacji łatki 1.1.
Jednocześnie gracze zmartwieni pokaźną liczbą problematycznych zadań i misji, które wciąż nie zostały naprawione, coraz silniej proszą CDP RED o dodatkową możliwość restartu lub ponownego rozpoczęcia dowolnego zlecenia. W ten sposób rozwiązany zostałby m.in. problem kompatybilności plików zapisu. Taka funkcja zabijałaby nieco klimat gry, czerpiąc z generycznych tytułów MMORPG, ale jednocześnie stanowiłaby ratunek dla wielu graczy męczących się z bugami.
Co dalej? Cyberpunk 2077 wciąż znajduje się w niedogotowanym stanie.
Aktualizacja 1.1 nie spełniła oczekiwań wielu graczy. Liczba naprawionych błędów była mniejsza niż przypuszczano. Do tego CDP RED w żaden sposób nie odnosi się do postulatów o wdrożenie bardziej ambitnych, szerzej zakrojonych poprawek gry. Społeczność fanów ma tutaj na myśli przede wszystkim bardziej rozbudowaną inteligencję przeciwników, a także naturalniejszy system działania policji Night City, z jej regularnymi patrolami czy pościgami samochodowymi.
Przed nami aktualizacja 1.2, ale wątpię, aby łatka dotykała tak wielopłaszczyznowych elementów rozgrywki jak AI czy działanie stróżów prawa. CDP RED skupia się na ten moment na łataniu widocznych jak na dłoni błędów, które nigdy nie powinny mieć miejsca w gotowej grze wideo sprzedawanej za pełną cenę. Dopiero później otrzymamy darmowe fabularne DLC, a także dedykowaną wersję dla konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series.