Sukces polskiego banku. Aplikacja PeoPay KIDS w finale prestiżowego konkursu
Bank Pekao jako jedyny z polskich banków znalazł się w finale międzynarodowego konkursu BAI Global Innovation Awards. O nagrodę walczy usługa PeoPay KIDS.
Konkurs BAI Global Innovation Awards powstał z myślą o wynajdywaniu i docenianiu unikalnych i - jak sama nazwa wskazuje - innowacyjnych rozwiązań w sektorze finansowym. Organizatorem jest Bank Administration Institute - amerykańska organizacja non-profit, według której branża usług finansowych ma „pomagać rozwijać się konsumentom, firmom i społecznościom”.
Usługa PeoPay KIDS walczy o główną nagrodę w kategorii innowacje w produktach i usługach konsumenckich.
Czym jest PeoPay KIDS?
Bank Pekao podkreśla, że jego oferta jest innowacyjna na rynku, co potwierdza nominacja w prestiżowym branżowym konkursie.
Bardzo cieszy nas fakt, że międzynarodowe jury doceniło PeoPay KIDS. To jedno z pierwszych takich rozwiązań nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Jest wyjątkowe przede wszystkim ze względu na grupę docelową, którą są dzieci.
- mówi Remigiusz Hołdys, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ofertą i Segmentami Klientów w Banku Pekao S.A.
Oferta PeoPay KIDS powstała z myślą o dzieciach w wieku od 6 do 13 lat. Bank oferuje najmłodszym pierwszą kartę płatniczą, możliwość oszczędzania pieniędzy w wirtualnych skarbonkach i oczywiście aplikację mobilną dla smartfonów z Androidem i iPhone'ów, która umożliwi wejście w świat finansów. Co istotne, aktywność dziecka odbywa się pod opieką rodziców, którzy mają dostęp do specjalnego panelu.
W ramach wirtualnych skarbonek dzieci mogą zbierać pieniądze na konkretny cel. Z kolei rodzice są w stanie ustalać na koncie dziecka limity dziennych wydatków.
Dlaczego powstało PeoPay KIDS?
Pakiet PeoPay KIDS ma kilka walorów. Po pierwsze, należy wymienić jego edukacyjny charakter.
Dobre nawyki zdobyte w młodości - takie jak umiejętne gospodarowanie swoimi pieniędzmi - mają przełożenie na to, jak poradzimy sobie w dorosłym życiu.
- przekonywali przedstawiciele Banku Pekao podczas premiery usługi.
Dzieci od najmłodszych lat uczą się zarządzać pieniędzmi. Z jednej strony jest to szkoła oszczędzania, z drugiej korzystania z technologii dostępnych w bankowości. Ponadto, usługa daje rodzicom możliwość dyskretnej kontroli nad pieniędzmi dzieci i pozwala na sprawdzanie, w jaki sposób są one wydawane.
Aplikacja PeoPay KIDS powstała w ramach Laboratorium Innowacji Banku Pekao przy współpracy z wieloma działami firmy. Na rynek wprowadzono ją w czerwcu 2020 r. Aplikację pobrało 40 tys. użytkowników. Ogłoszenie wyników konkursu BAI Global Innovation Awards zaplanowano na połowę lutego.
* Tekst powstał we współpracy z Bankiem Pekao.