Bardzo dobre ulepszenie trofeów na PS5: zdobywasz puchar, a razem z nim wirtualny przedmiot do gry
Zdobywanie trofeów na PlayStation 5 będzie jeszcze bardziej angażujące. Wszystko przez to, że łowcy pucharów otrzymają wymierne nagrody za swoje osiągnięcia. Właśnie takiego systemu brakowało mi na poprzednich konsolach Sony.
Jednym z najciekawszych pomysłów Microsoftu, jaki ten wniósł do gier wideo, był system Gamerscore. Gracze posiadający konsole Xbox 360 zdobywali punkty za osiągnięcia w grach wideo, widoczne później w zakładce profilu i świadczące o zaangażowaniu użytkownika. Rozwiązanie było na tyle ciekawe, że posiadacze konsol PlayStation domagali się wdrożenia jego odpowiednika. W ten sposób PS3 zyskało swoje trofea.
Trofea dla PlayStation 5 będą jeszcze lepsze. Wszystko dzięki wirtualnym nagrodom.
Sony ulepszyło pomysł Microsoftu. Podzieliło osiągnięcia na stopnie trudności, oferując graczom brązowe, srebrne, złote, a w końcu i platynowe puchary. Te były później widoczne w zakładce profilowej gracza, przekładając się na jego ogólny poziom. I chociaż sam nie mam ani czasu, ani chęci wbijania wszystkich wyzwań w każdej grze wideo, tak jestem w stanie zrozumieć satysfakcję ze zdobytej platyny.
Dziwiło mnie jednak, że za trofeami nie stoi jakiś głębszy system, pozwalający graczowi wprost pochwalić się osiągnięciami. Tym tropem poszedł Ubisoft, rozwijając swoją nakładkę uPlay. Zdobyte punkty uPlay można zamieniać na wirtualne nagrody, np. w postaci strojów czy broni dla bohaterów gier wideo. Od zawsze ciekawiło mnie, czemu podobny system nie wdroży Nintendo, Microsoft czy Sony.
Analiza interfejsu PS5 dowodzi, że trofea zostaną połączone z nagrodami.
Kilka dni temu Sony pokazało światu interfejs konsoli PlayStation 5. Użytkownik Twittera o nazwie Tidux dokładnie przeanalizował materiał wideo, zauważając bardzo ciekawy drobiazg dotyczący trofeów. Inteligentny kafelek z opisem zadania nie tylko pokazuje estymowany czas potrzebny na zdobycie pucharu, ale również powiązaną z pucharem nagrodę.
Podczas prezentacji Sony możemy zobaczyć kafelki trofeów dla gry Destruction Allstars. Za zrealizowanie wyzwań gracz otrzyma zdjęcie awatara oraz banner do wykorzystania w zakładce profilowej samej gry. Może nie są to przesadnie spektakularne nagrody, ale po pierwsze lepsze takie niż żadne, po drugie za ich pomocą gracz będzie mógł w minimalny sposób wyróżnić się na tle tych osób, które nie zdobyły wcześniej wspomnianych trofeów.
Są gry, do których takie nagrody powiązane z trofeami bardzo pasują.
Oczami wyobraźni widzę na przykład Strażników, dumnie paradujących w Wieży z Destiny 2, ze swoimi pancerzami zdobytymi w zamian za wbicie platynowego trofeum. Tam, gdzie gracze rywalizują ze sobą i próbują się wyróżnić, system nagród może być ciekawym dodatkiem podkręcającym rozgrywkę i nadającym jej dodatkowej głębi.