Xbox Series S szybszy, niż myśleliśmy. Konsola ma mocne GPU i szybką pamięć
Według nieoficjalnych informacji tańsza wersja Xboxa Series miała oferować układ graficzny pozwalający na bardziej płynną, niż bogatą w szczegóły graficzne zabawę. Te informacje były błędne.
Po porannym wycieku informacji na temat cen obu konsol Xbox Series przyszedł czas na szczegóły na temat tańszej wersji – której istnienia aż do dziś Microsoft nawet nie chciał potwierdzać. Dziennikarze o świetnej reputacji i źródłach przez ostatnie miesiące informowali nas, że Xbox Series S – ten tańszy model – oferować będzie grafikę w Full HD przy 60 kl./s i bez śledzenia promieni (ray tracing), podczas gdy droższy Xbox Series X ma oferować zabawę w Ultra HD przy 60 kl./s z śledzeniem promieni.
Pomylili się.
Xbox Series S – szczegóły techniczne
Niestety nie znamy listy komponentów Xboxa Series S. W zamian dostaliśmy tylko deklaracje Microsoftu na temat wydajności nowej konsoli. Przechodząc do rzeczy, w tańszym Xboksie nowej generacji znajdziemy:
- Obudowę o objętości o 60 proc. niższej niż Xboxa Series X
- Pamięć 512 GB o architekturze Xbox Velocity Architecture (w tym pozwalającą na błyskawiczne wczytywanie gier)
- GPU z obsługą śledzenia promieni oraz mechanizmów VRS, VRR i cyfrowej rekonstrukcji obrazu do jakości Ultra HD
- Spodziewana maksymalna wydajność konsoli w realnej grze to 120 kl./s przy rozdzielczości 1440p
To oznacza, że GPU jest dużo mocniejsze niż zakładaliśmy. W rzeczywistości gry raczej nie będą przekraczać rozdzielczości 1080p przy 120 kl./s i 1440p przy 60 kl./s – są to jednak wartości dużo wyższe od spodziewanych. Spodziewaliśmy się też braku sprzętowej obsługi śledzenia promieni.