Gry  / News

Xbox Series S szybszy, niż myśleliśmy. Konsola ma mocne GPU i szybką pamięć

Według nieoficjalnych informacji tańsza wersja Xboxa Series miała oferować układ graficzny pozwalający na bardziej płynną, niż bogatą w szczegóły graficzne zabawę. Te informacje były błędne.

Po porannym wycieku informacji na temat cen obu konsol Xbox Series przyszedł czas na szczegóły na temat tańszej wersji – której istnienia aż do dziś Microsoft nawet nie chciał potwierdzać. Dziennikarze o świetnej reputacji i źródłach przez ostatnie miesiące informowali nas, że Xbox Series S – ten tańszy model – oferować będzie grafikę w Full HD przy 60 kl./s i bez śledzenia promieni (ray tracing), podczas gdy droższy Xbox Series X ma oferować zabawę w Ultra HD przy 60 kl./s z śledzeniem promieni.

Pomylili się.

Xbox Series S – szczegóły techniczne

Niestety nie znamy listy komponentów Xboxa Series S. W zamian dostaliśmy tylko deklaracje Microsoftu na temat wydajności nowej konsoli. Przechodząc do rzeczy, w tańszym Xboksie nowej generacji znajdziemy:

  • Obudowę o objętości o 60 proc. niższej niż Xboxa Series X
  • Pamięć 512 GB o architekturze Xbox Velocity Architecture (w tym pozwalającą na błyskawiczne wczytywanie gier)
  • GPU z obsługą śledzenia promieni oraz mechanizmów VRS, VRR i cyfrowej rekonstrukcji obrazu do jakości Ultra HD
  • Spodziewana maksymalna wydajność konsoli w realnej grze to 120 kl./s przy rozdzielczości 1440p

To oznacza, że GPU jest dużo mocniejsze niż zakładaliśmy. W rzeczywistości gry raczej nie będą przekraczać rozdzielczości 1080p przy 120 kl./s i 1440p przy 60 kl./s – są to jednak wartości dużo wyższe od spodziewanych. Spodziewaliśmy się też braku sprzętowej obsługi śledzenia promieni.

Xbox Series S i Xbox Series X są już dostępne w przedsprzedaży.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst