2 mln kilometrów lub 16 lat - tak długo mają pracować nowe chińskie akumulatory do aut elektrycznych
Chiński producent akumulatorów do aut elektrycznych, dostarczający swoje produkty do samochodów Tesli i Volkswagena opracował nowe akumulatory, które wystarczą w samochodzie na ponad 2 mln km.
Firma Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) jest przekonana, że jej nowy produkt będzie w stanie pracować przez 16 lat i pozwoli pokonać samochodem ponad 2 mln km. Dla porównania, trwałość akumulatorów obecnie wykorzystywanych w samochodach elektrycznych gwarantowana jest do 250 000 km lub ośmiu lat.
Rozszerzenie trwałości akumulatorów oznacza istotny postęp, bowiem potencjalnie będzie można wykorzystać je nie w jednym, a w dwóch pojazdach, co z kolei znacznie zmniejszyłoby koszty posiadania samochodu elektrycznego.
Według Zenga Yuquna, prezesa firmy, CATL gotowe jest do produkcji akumulatorów, jeżeli tylko ktoś złoży na nie zamówienie. Koszt akumulatorów nowej generacji jest zaledwie 10 proc. wyższy od obecnej generacji.
Kupujący auta elektryczne chcą większej trwałości
Wprowadzone w nowych akumulatorach innowacje mogą być ratunkiem dla branży samochodów elektrycznych, która obserwuje istotny spadek sprzedaży w związku z trwającą epidemią zachorowań na COVID-19.
Jednym z istotnych czynników powstrzymujących potencjalnych klientów przed zakupem auta elektrycznego, są właśnie obawy o trwałość akumulatorów, spadek ich wydajności i konieczność wymiany po kilku latach.
W ubiegłym roku Tesla poinformowała, że w 2020 roku będzie w stanie rozpocząć produkcję akumulatorów o trwałości 1,5 mln km, a zaledwie miesiąc temu General Motors poinformowało, że także zbliża się do tego celu.
Spodziewając się szybkiego powrotu tempa wzrostu, CATL intensywnie inwestuje w badania rozwojowe i opracowywanie nowych technologii. Według Zhanga to, że aktualnie w trakcie pandemii mniej osób decyduje się na zakup samochodu elektrycznego oznacza jedynie, że w przyszłym roku jak ponownie ruszy sprzedaż, to rynek zostanie zalany nowymi zamówieniami.
Pandemia odcisnęła duży ślad na 2020 roku, ale w przyszłym roku raczej nie będzie istotnym czynnikiem. Bardzo optymistycznie patrzymy na przyszłość – podsumowuje Zeng.
W lutym CATL podpisał dwuletnią umowę na dostawę akumulatorów dla Tesli Model 3, które będą produkowane w nowej fabryce pod Szanghajem. Dotychczas amerykański producent aut elektrycznych współpracował głównie z Panasonic Corp. i LG Chem.
Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj Spider's Web w Google News.