Oprogramowanie  / News

Sprawy urzędowe załatwisz w Paczkomacie. Rusza usługa Urząd24

InPost wprowadza nowość idealnie wpisującą się w obecne potrzeby osób, które muszą załatwić sprawy w urzędzie. Zamiast spotykać się z urzędnikami, można skorzystać z Paczkomatu.

InPost Urząd24 to nowa usługa dla urzedów miast i gmin. Program ruszył już w pierwszym mieście, którym jest Gorzów Wielkopolski. Stanęły tam dwa wyspecjalizowane Paczkomaty, w których można nadawać i odbierać dokumenty urzędowe bez żadnego osobistego kontaktu z drugim człowiekiem i bez kolejek.

Obecnie można wysyłać w ten sposób dokumenty i wnioski skierowane do Wydziału Komunikacji, co oznacza, że za pośrednictwem Paczkomatu można zarejestrować kupiony pojazd, złożyć wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego, kart pojazdu, tablic rejestracyjnych czy pozwoleń czasowych. Do tego poprzez Paczkomat można zgłosić sprzedaż lub demontaż auta, zawnioskować o wymianę dokumentów czy ich weryfikację co do zgodności z posiadaną ewidencją.

InPost Urząd 24 już ruszył w Gorzowie WIelkopolskim. Kolejne miasta są kwestią czasu.

paczkomaty - urząd 24

Prezydent Gorzowa Wielkopolskiego, jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych bolączek. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami. - Mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Rafał Brzoska zapowiada rozszerzenie współpracy o kolejne miasta. Włodarze z kilku miejscowości już dopytują się o możliwość wdrożenia na swoim terenie usługi Urząd 24.

Jak to działa w praktyce?

Dokumenty można nadawać w Paczkomacie Urząd24 lub w dowolnym innym Paczkomacie, skąd obsługa InPostu przeniesie je do urzędowego Paczkomatu, by następnie trafiły do urzędu. Nowe Paczkomaty działają na takich samych zasadach jak standardowe, a więc dostęp do nich jest możliwy przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

Cena nadania przesyłki to 5,99 zł, a maksymalny wymiar paczki wynosi 3 x 25 x 55 cm. Na nowej stronie Urząd24 można wybrać i przygotować dokumenty, wypełnić formularz dostawy, a także opłacić przesyłkę i pobrać etykietę, którą należy wydrukować i przykleić na paczkę.

Nowa usługa zapowiada się bardzo interesująco i przydatnie. Czas pandemii to idealny moment na wdrożenie takiego systemu kontaktu z urzędami, choć system równie dobrze może działać również w standardowych warunkach. Paczkomaty Urząd24 pozwolą w każdych warunkach uniknąć dojazdów i stania w kolejkach.

Pozostaje czekać na rozpowszechnienie się nowej usługi na kolejne urzędy i kolejne miasta. Do tego pozostaje mieć nadzieję, że nowość zostanie sprawnie zaimplementowana również po stronie samych urzędów.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst