Gry  / News

MediaMarkt zdradza, jakie gry najchętniej kupują Polacy. Rządzi PS4, a Switch daje łupnia Xboksowi

MediaMarkt prezentuje dane za cały 2019 rok oraz pierwszy miesiąc 2020 roku. Dzięki zgromadzonym informacjom możemy podejrzeć, jakie gry wideo najchętniej kupowali Polacy w ciągu minionych 12 miesięcy. Zaskakiwać może obecność Pokemonów dla Switcha.

To już najwyższy czas, abyśmy przestali traktować konsolę Nintendo Switch jako ciekawą egzotykę dla najbardziej zblazowanych graczy. Gry na japoński handheld sprzedają się w Polsce równie dobrze co gry na Xboksa, a czasami nawet lepiej. Doskonale pokazują to dane z sieci MediaMarkt dla naszego rynku krajowego. Nintendo wyszarpało sobie w Polsce pozycję, która jeszcze trzy lata temu była rarezerwowana wyłącznie dla Sony oraz Microsoftu.

W 2019 r. królowało PlayStation 4 i królowała FIFA.

EA pozwane we Francji

Najchętniej kupowaną grą wideo w sieci sklepów MediaMarkt była FIFA 2020 w wersji dla PS4. Z jednej strony nic zaskakującego - kopana od EA od lat sprzedaje się u nas niezmiennie doskonale. Z drugiej strony Dwudziestka zbiera znacznie więcej niepochlebnych opinii niż poprzednie odsłony. Mogło to znaleźć odbicie w wynikach sprzedaży. Tak się jednak nie stało, a Polacy jak kupowali rytualnie FIFĘ, tak robią to dalej.

Electronic Arts podbiło salony MediaMarktu również innym tytułem: zaskakująco dobrą grą akcji Star Wars Jedi: Fallen Order. Ten tytuł jak na dłoni pokazuje, że umowa między EA oraz LucasFilmem bardzo się Elektronikom opłaciła. Tym bardziej dziwi mnie, że gigantyczny wydawca tak fatalnie zarządza licencją Gwiezdnych wojen, zawieszając wiele naprawdę ciekawych projektów osadzonych w kosmicznym uniwersum.

Podium najchętniej kupowanych gier 2019 r. zamyka nieśmiertelny Minecraft. Miniony rok był szczególnie udany dla tej produkcji. Można wręcz napisać, że Minecraft przeżywa swoją drugą młodość. Pod względem łącznej sprzedaży wszystkich kopii dla wszystkich platform lepiej od tej gry sprzedaje się wyłącznie kultowy Tetris. Oczywiście sumując wyniki ze wszystkich lat i dekad. Coś musi być w tych kwadratach i prostokątach…

TOP 10 najlepiej sprzedających się gier w sieci MediaMarkt w 2019 roku:

  1. PS4 FIFA 20
  2. PS4 Star Wars Jedi: Upadły Zakon
  3. PS4 Minecraft
  4. PS4 Call Of Duty Modern Warfare
  5. XONE FIFA 20
  6. Switch Pokemon Sword
  7. PS4 Need For Speed Heat
  8. PS4 God Of War
  9. PC The Sims 4 Uniwersytet
  10. PC Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

Niespodzianką w TOP 10 dla 2019 r. może być gra na Switcha.

Pokemon-Sword-Pokemon-Shield-0

Okazuje się bowiem, że szóste miejsce - wciąż bardzo zaszczytne - zajmuje Pokemon Sword. Gra dla konsoli Nintendo Switch pokonała takich sprzedażowych tytanów jak Need for Speed Heat, God of War czy The Sims 4. Bardziej pożądana od Pokemonów okazała się w 2019 r. tylko FIFA, Call of Duty, Star Wars Jedi oraz Minecraft.

Wysoka pozycja gier Nintendo jest typowym zjawiskiem na rynkach zachodniej Europy, ale w Polsce stanowiła dotychczas rzadkość. Komercyjny sukces Pokemonów pokazuje, że coś się zmienia. Nintendo udało się zakorzenić na naszym rodzimym rynku. Do tego nie tylko przy pomocy kolorowych stworków, co pokazuje najnowszy ranking MediaMarktu za pierwszy miesiąc nowego roku.

W styczniu 2020 r. mamy na liście już dwa tytuły od Nintendo.

Obok gry Pokemon Sword pojawia się świetne The Legend of Zelda: Breath of The Wild. Produkcje dla konsoli Nintendo Switch zajmują odpowiednio szóste i siódme miejsca w rankingu najchętniej kupowanych gier sieci MediaMarkt za styczeń 2020 r. Taki wynik może sugerować, że wielu polskich graczy znalazło pod choinką Switcha z Pokemonami, a następnie rozglądało się za kolejnym tytułem dla tej konsoli. Bądź odwrotnie.

  1. PS4 FIFA 20
  2. PS4 Minecraft
  3. PS4 Star Wars Jedi: Upadły Zakon
  4. PC The Sims 4 Uniwersytet
  5. PS4 Grand Theft Auto V Edycja Premium
  6. Switch The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild
  7. Switch Pokemon Shield
  8. PS4 God Of War
  9. PS4 Need For Speed Heat
  10. XONE FIFA 20

W tym samym okresie Xbox One został zepchnięty na sam koniec zestawienia, zamykając zaszczytną dziesiątkę przy pomocy FIFY. Ostrzegałbym jednak przed ferowaniem skrajnych wniosków. Musimy zdawać sobie sprawę, że gry na Xboksa One są łatwiej dostępne w mniejszych sklepach, podczas gdy tytuły na Switcha często można znaleźć wyłącznie w największych sieciach RTV-AGD. Co za tym idzie, w większych miastach sprzedaż gier dla XONE może się rozkładać, a sprzedaż gier dla Switcha przeciwnie: koncentrować wokół sieci. Nie bez znaczenia są także bardzo opłacalne usługi dla Xboksa, takie jak Game Pass, które w znacznym stopniu zaspokajają popyt na gry.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst