Biznes  / Lokowanie produktu

Ekologiczna kawa, stoiska samoobsługowe i strefa digital, czyli Alior Bank zmienia swoje stacjonarne placówki

Alior Bank otworzył drugi z 30 planowanych na ten rok oddziałów w nowym formacie. Pierwszy funkcjonuje już z powodzeniem w Warszawie. Placówka w Gdańsku całkowicie zmienia sposób kontaktu klienta z bankiem dzięki nowoczesnemu zagospodarowaniu przestrzeni.

Alior Bank w Gdańsku, przy ul. Rajskiej 8/5 pokazuje, jak teraz chce traktować swoich klientów w stacjonarnych siedzibach. Tak jak zmieniają się z biegiem lat przyzwyczajenia, ale też i trendy, tak modyfikacji ulega również nastawienie klienta, który teraz oczekuje rozwiązań nowoczesnych, efektywnych, odpowiadających jego stylowi życia. Dlatego Alior Bank uznał, że ich placówki stacjonarne nie powinny spełniać jedynie roli miejsc związanym ze sprzedażą danych instrumentów finansowych.

Zależy nam, aby nasze oddziały służyły budowaniu relacji z klientami i poznawaniu ich potrzeb, chcemy doradzać im w codziennych wyborach finansowych - mówi Marcin Jaszczuk, wiceprezes zarządu Alior Banku odpowiedzialny za segment Klienta Indywidualnego.

Alior postanowił więc tak zmieniać swoje przestrzenie bankowe, żeby doświadczenia na linii klient-bank były jeszcze lepsze. Przykładem tego jest właśnie otwarta placówka w Gdańsku, za zaprojektowanie której odpowiada Robert Majkut Design.

Alior Bank Oddział Gdańsk

Alior Bank zaprasza na ekologiczną kawę

W nowej placówce Alior Banku wydzielono trzy główne strefy, z których każda pełni odmienną rolę. Pierwsza od wejścia, czyli strefa obsługi, obejmuje m.in. przytulną przestrzeń powitalną, gdzie na klientów czeka kawa i herbata z upraw ekologicznych oraz filtrowana woda.

Oddziały stacjonarne to nadal bardzo ważny kanał komunikacji z klientem, choć w ostatnim czasie nieco zmieniła się ich rola, jako, że część usług bankowych przeniosła się do świata cyfrowego - uważa Marcin Jaszczuk.

Po łyku ekologicznej kawy klient przechodzi do wydzielonych wizualnie i akustycznie stanowisk obsługowych, które dają poczucie komfortu oraz zapewniają dyskrecję. Kolejna strefa to strefa digital, gdzie klienci mogą wypróbować bankowość internetową i aplikację mobilną Alior Banku. Obok można z kolei zapoznać się z pozabiznesowym obliczem banku oraz biblioteczką, którą stworzono wspólnie z Fundacją Zaczytani.org. Nie zabrakło także w oddziale wydzielonego miejsca do spotkań i rozmów sam na sam z bankierem. Szklane ściany gabinetów są przesłonięte grafiką uniemożliwiającą identyfikację przebywających w nich osób. Poczucie komfortu uzupełnia wyciszenie akustyczne tych pomieszczeń.

Alior Bank placówka Gdańsk

Ograniczenie zużycia zasobów i recykling

W dobie gwałtownych zmian klimatu Alior Bank zadbał, żeby nowe placówki, których do 2020 r. ma powstać 110, były zgodne z wymogami środowiskowymi. W gdańskim oddziale wykorzystano materiały i produkty od lokalnych dostawców - dużą część z nich pozyskano z recyklingu. Na przykład blaty wyprodukowane z przetworzonych kubków po jogurtach, a także tapicerki i sufity z materiału po recyklingu butelek PET.

Nie brakuje również wyposażenia wytworzonego z drewna roślin szybkorosnących. Akcesoria do serwowania napojów są zaś w 100 proc. biodegradowalne. Gdańską placówkę zaprojektowano dodatkowo w ten sposób, żeby możliwe było ograniczenie zużycia zasobów. Stąd np. zamontowane w przestrzeni światła LED dopasowują natężenie światła do pory dnia.

*Materiał powstał przy współpracy z Alior Bankiem

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst