Oprogramowanie  / News

Google przyjmuje krytykę, przemyśli wygląd swojej Wyszukiwarki

Czy wy też macie problem z odróżnieniem reklam od wyników wyszukiwania w nowej wersji Wyszukiwarki Google? Okazuje się, że nie tylko wy i wam podobni. Google przyznaje, że prawdopodobnie stać go na więcej.

Większość użytkowników Wyszukiwarki Google już korzysta z jej najnowszej wersji. A ta znacząco zmieniła sposób, w jaki prezentowany są wyniki na zadane przez użytkownika zapytanie. Nowy układ tekstu i ikon powoduje, że reklamy istotnie mniej się wyróżniają wizualnie od właściwych witryn stanowiących odpowiedź na wpisany przez nas tekst.

Wygląda na to, że nie jesteśmy jacyś przewrażliwieni. I że projektanci tej usługi zapoznali się z krytyką i uznali, że przynajmniej częściowo – jeżeli nie w całości – jest ona zasadna. Na razie firma uznała, że kopiowanie wyglądu wersji mobilnej na urządzeniach typu desktop może nie było najlepszym z pomysłów. Będą zmiany.

Wyszukiwarka Google w kilku wersjach. Projektanci będą szukać idealnego miejsca na favicony.

Google zapowiedział, że w nieodległej przyszłości będzie serwował różnym grupom użytkowników nieco inne wersje layoutu wyników wyszukiwania. Firma prawdopodobnie chce obserwować nasze reakcje na poszczególne wersje, chcąc sprawdzić który z pomysłów zostanie najlepiej przyjęty.

Google stwierdza przy tym, że aktualnie obowiązujący projekt był testowany i konsultowany, zarówno z zewnętrznymi testerami, jak i wybranymi wydawcami portali internetowych – ponoć był przyjęty bez zastrzeżeń. Firma jednak dziękuje za krytykę informacje zwrotne, dzięki którym mogła dostrzec swój błąd.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst