Google przyjmuje krytykę, przemyśli wygląd swojej Wyszukiwarki
Czy wy też macie problem z odróżnieniem reklam od wyników wyszukiwania w nowej wersji Wyszukiwarki Google? Okazuje się, że nie tylko wy i wam podobni. Google przyznaje, że prawdopodobnie stać go na więcej.
Większość użytkowników Wyszukiwarki Google już korzysta z jej najnowszej wersji. A ta znacząco zmieniła sposób, w jaki prezentowany są wyniki na zadane przez użytkownika zapytanie. Nowy układ tekstu i ikon powoduje, że reklamy istotnie mniej się wyróżniają wizualnie od właściwych witryn stanowiących odpowiedź na wpisany przez nas tekst.
Wygląda na to, że nie jesteśmy jacyś przewrażliwieni. I że projektanci tej usługi zapoznali się z krytyką i uznali, że przynajmniej częściowo – jeżeli nie w całości – jest ona zasadna. Na razie firma uznała, że kopiowanie wyglądu wersji mobilnej na urządzeniach typu desktop może nie było najlepszym z pomysłów. Będą zmiany.
Wyszukiwarka Google w kilku wersjach. Projektanci będą szukać idealnego miejsca na favicony.
Google zapowiedział, że w nieodległej przyszłości będzie serwował różnym grupom użytkowników nieco inne wersje layoutu wyników wyszukiwania. Firma prawdopodobnie chce obserwować nasze reakcje na poszczególne wersje, chcąc sprawdzić który z pomysłów zostanie najlepiej przyjęty.
Google stwierdza przy tym, że aktualnie obowiązujący projekt był testowany i konsultowany, zarówno z zewnętrznymi testerami, jak i wybranymi wydawcami portali internetowych – ponoć był przyjęty bez zastrzeżeń. Firma jednak dziękuje za krytykę informacje zwrotne, dzięki którym mogła dostrzec swój błąd.