Klienci Banku Pekao mogą już potwierdzić swoją tożsamość za pomocą usługi mojeID
Zgodnie z zapowiedziami współpraca Banku Pekao S.A. z Krajową Izbą Rozliczeniową znalazła swój szczęśliwy finał. Od teraz klienci Pekao mogą korzystać z usługi mojeID i tak potwierdzać tożsamość w instytucjach świadczących usługi publiczne.
Po PKO Banku Polskim, PGNiG Obrocie Detalicznym i ING Banku Śląskim przyszedł też czas na Bank Pekao S.A. Teraz również jego klienci mogą korzystać z usługi potwierdzenie tożsamości mojeID.
mojeID, czyli życie jest prostsze.
mojeID to usługa dostarczana przez Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR). Wypełnia lukę coraz prężniej rozwijającego się e-commerce jeżeli chodzi o potwierdzenie tożsamości. Dzięki temu nie trzeba udawać się osobiście np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty. Można zrobić to zdalnie.
Jak to działa?
Jeżeli chcemy skorzystać z mojeID najpierw musimy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu wybrać taką opcję, o ile dany podmiot oferuje ten sposób potwierdzenie tożsamości. Następnie z listy udostępniających mojeID wybieramy swój bank. System skieruje nas na stronę tego banku, gdzie wprowadzamy swoje hasło i login. Po akceptacji procesu przekazania danych wrócimy do serwisu, z którego chcieliśmy skorzystać pierwotnie.