Z wniosków 500+ i 300+ w Pekao skorzystało pół miliona obywateli. „Real time banking” się opłaca

Lokowanie produktu

Obok doskonale znanego zwrotu „real time marketing” powinien pojawić się nowy: „real time banking”. Natychmiastowe reagowanie na zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów są bowiem podstawą nowoczesnej bankowości. Kto trzyma rękę na pulsie i dostosowuje ofertę, ten może liczyć na przychylność klientów. Dobrym tego przykładem jest Bank Pekao S.A., odnotowujący wzrost liczby zakładanych kont o ponad 100 proc.

mojeID Bank Pekao S.A.

Bank Pekao jest jednym z podmiotów umożliwiających składanie wniosków o świadczenia 500+ oraz Dobry Start (300+ na szkolną wyprawkę). Od 1 lipca każdy klient Pekao dostał możliwość wygodnego wysłania wniosku bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem platformy Pekao24. Okazuje się, że z takiej możliwości korzysta masa Polaków. Od 1 lipca ponad pół miliona klientów banku wysłało wnioski o 500+ i wyprawkę. To dwukrotnie więcej niż przed rokiem.

 class="wp-image-986607"

Łącznie za pośrednictwem Pekao24 wysłano aż 1/8 wszystkich wniosków w skali Polski.

Na cztery miliony wszystkich wniosków złożonych drogą elektroniczną, aż pół miliona zostało wysłanych za pośrednictwem Pekao24. W ten sposób platforma banku stała się kluczowym węzłem aktywności związanych ze świadczeniami 500+ oraz Dobry Start. Ponad pół miliona nie jest jednak wynikiem finalnym. E-wnioski można wszakże składać nadal, a osoby, które zrobią to do 30 września mogą liczyć na wyrównanie do lipca 2019. Podania złożone w późniejszym okresie nie będą takiego wyrównania uwzględniać.

Jeśli wciąż nie złożyliście wniosku o świadczenie 500+ lub Dobry Start, można to zrobić m.in. za pośrednictwem Pekao24. Bank utworzył specjalną witrynę dla swoich klientów, gdzie tłumaczy krok po kroku metodę składania elektronicznego formularza, proces jego weryfikacji oraz sposób, w jaki zostanie wydane świadczenie. Nawet osoby rzadziej korzystające z Internetu nie będą miały problemu ze zrozumieniem czytelnej instrukcji.

 class="wp-image-986610"

Co ma 500+ do nowoczesnej bankowości? Przykład Pekao pokazuje, że bardzo wiele.

Wraz z udostępnieniem platformy do składania wniosków o świadczenia z budżetu państwa, Bank Pekao przygotował konwergentne oferty. Przykładowo, klienci wnioskujący o 500+ mogą założyć nowe, darmowe konto Mój Skarb z myślą o odkładaniu tych środków na przyszłość swojego potomstwa. Promocyjne oprocentowanie takiego konta wynosi 3 proc.

Z kolei w parze z wyprawką 300+ (świadczenie Dobry Start) idzie darmowe Konto Przekorzystne dla młodych. Zakładając je klient może liczyć na 50 zł na dobry start, a także rabaty na oferty szkół językowych, odzież, obuwie, książki i zabawki. W parze z młodzieżowym profilem usługi idzie nowoczesna możliwość zakładania konta… za pomocą selfie. Osoba zakładająca w ten sposób konto, bez wychodzenia z domu, może liczyć na jednorazową gratyfikację sięgającą do 200 zł.

Oferty dostosowane do wnioskodawców przynoszą Pekao wielkie korzyści.

Bank odnotował aż dwukrotnie zwiększenie liczby nowych kont Mój Skarb w porównaniu do okresu sprzed lipca 2019 r. Z kolei młodzieżowe Konto Przekorzystne dla młodych jest wybierane o ponad 60 proc. częściej niż przed okresem składania e-wniosków. Istnieje ewidentna korelacja między formularzami internetowymi i nowymi kontami tworzonymi przez użytkowników Pekao. Bank świetnie wykorzystuje zjawisko konwergencji.

Skoro bowiem wnioskujemy o 500+ dla nowo narodzonej pociechy, dlaczego od razu nie założyć jej konta? Prezent na 18-tkę lub skończone studia w postaci dostępu do takiego konta będzie naprawdę wyjątkowy. Do tego cały czas będziemy mieli nad nim kontrolę, z kolei przelewy w tym samym banku będą szybsze. Dzieci docenią to zwłaszcza podczas wyjazdów oraz na studiach.

 class="wp-image-986613"

Działania Pekao to najlepszy przykład na „real time banking”. Bank nie tylko zaoferował platformę do składania wniosków, ale również dopasował własną ofertę pod świadczenia swoich klientów. Efektem jest dwukrotny wzrost liczby nowych zakładanych kont, co przy wielkiej konkurencji oraz słabnącej lojalności klientów na rynku usług finansowych jest godnym odnotowania osiągnięciem.

We współczesnej bankowości coraz więcej będzie zależało właśnie od takich natychmiastowych inicjatyw. Od dostosowania produktu pod ściśle określoną grupę klientów. Węższą niż kiedykolwiek wcześniej, ale z coraz grubszymi portfelami. Zdolność do szybkiego i kreatywnego reagowania na konsumenta i jego potrzeby - to jeden z filarów nowoczesnej bankowości.

*Materiał powstał we współpracy z marką Pekao.

Lokowanie produktu
Najnowsze