Polski supermarket online BDsklep.pl zamierza konkurować z zagranicznymi gigantami
Rynek zakupów spożywczych online rośnie dynamicznie, wraz z nim zmienia się BDsklep.pl – jeden z najstarszych sklepów spożywczych online w Polsce.
Gdy w 2006 r. firma Brand Distribution otwierała swój sklep internetowy tylko nieliczni klienci robili zakupy spożywcze przed ekranem komputera, nie wspominając o smartfonach, które dopiero czekały na rewolucję. W 2019 r. rynek wygląda zgoła inaczej.
Z ubiegłorocznego raportu „E-commerce w Polsce 2018” przygotowanego przez Gemius wynika, że 56 proc. polskich internautów zrobiło kiedykolwiek zakupy online, a 54 proc. uczyniło to w polskich e-sklepach. Najczęściej kupujemy odzież i dodatki (64 proc.), książki, płyty oraz filmy (54 proc.) i bilety na imprezy kulturalne (51 proc.).
Ciekawie na tym tle wypadają produkty spożywcze. 19 proc. internautów zadeklarowało, że w ciągu 12 miesięcy zrobiło tego typu sprawunki w sieci, co pokazuje również ogromny potencjał tego rynku. Potwierdza to globalny raport Nielsena, z którego wynika, że w ciągu 2 lat sprzedaż produktów spożywczych online wzrosła o 15 proc. W ofercie BDsklep.pl znajdziemy również towary z popularnej wśród internautów kategorii „kosmetyki”, która znalazła się na 5. miejscu w raporcie Gemiusa.
Rynek jest dynamiczny, wyzwania ogromne, a BDsklep.pl się rozwija.
Właściciele BDsklepu.pl podjęli decyzję o zwiększeniu kapitału spółki z 25 do 33,4 mln zł. To nie koniec zmian. Nowym prezesem zarządu został Marcin Majzner – założyciel platformy koszulkowej CupSell.pl. Firmę założył na studiach, by doprowadzić ją do przychodów liczonych w milionach złotych. W zarządzie znalazł się również ekonomista i inwestor Michał Bartosiewicz.
Nowa strategia BDsklepu ma opierać się na budowie silnej marki, która będzie w stanie konkurować z zagranicznymi gigantami. Majzner podkreśla, że firma, którą zarządza to nie tylko jeden z najstarszych polskich sklepów na rynku e-grocery, ale i ostatni niezależny od międzynarodowych korporacji.
Celów strategicznych nie da się realizować bez taktycznych. Nowy zarząd zamierza zmienić politykę produktową sklepu.
BDsklep.pl to taki internetowy supermarket.
BDsklep.pl ma w ofercie kilkaset tysięcy produktów spożywczych, kosmetyków, chemii domowej, zdrowej żywności. Firma obiecuje dostarczenie produktów w ciągu 24 godzin od ich spakowania. Mieszkańcy rodzimego dla przedsiębiorstwa Białegostoku mogą odebrać zakupy również osobiście.
BDsklep.pl został wyróżniony przez platformę Opineo, zdobywając tytuł najlepszego sklepu internetowego 2018 r. w kategorii „żywność”. Firmę docenili również klienci korzystający z Ceneo.pl. BDsklep.pl zajął drugie miejsce w kategorii „styl życia” za 2018 r. Użytkownicy tej platformy wystawili ponad 42 tys. pozytywnych opinii.
* Tekst powstał we współpracy z BDsklep.pl