Biznes  / Patronat medialny

Oto najbardziej obiecujące biznesy prowadzone przez kobiety. Visa wesprze je kwotą 100 tys. dolarów

Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition to inicjatywa, która dowodzi, że w biznesie jest wiele przedsiębiorczych kobiet.

Słowem wstępu warto wyjaśnić, czym w ogóle jest Visa Everywhere Initiative. To otwarty w 2015 r. program, dzięki któremu powstają liczne rozwiązania z zakresu handlu oraz płatności. Program ten został przeprowadzony w 75 krajach, przyznając ponad 70 firmom nagrody pieniężne, wsparcie eksperckie oraz dostęp do klientów i partnerów Visa.

Do tej pory Visa Everywhere Initiative była serią wydarzeń regionalnych, a teraz doczekała się pierwszej edycji globalnej, której finał odbył się w 7 czerwca 2019 r. w Paryżu. Co ciekawe, najnowsza odsłona Visa Everywhere Initiative została zadedykowana wyłącznie firmom i projektom prowadzonym przez kobiety.

W minionych pięciu latach na całym świecie własne firmy założyły ponad 163 mln kobiet, a odsetek kobiet rozpoczynających własną działalność gospodarczą stanowi nawet do 37 proc. pracujących osób w wybranych krajach.

Kobiety coraz śmielej wkraczają w świat biznesu i Visa chce je inspirować do przełamywania barier właśnie poprzez takie programy jak Visa Everywhere Initiative – powiedziała Lynne Biggar, Chief Marketing and Communication Officer w Visa.

Wygrała osoba, która… nie pojawiła się na własnej prezentacji.

Podczas finałów miałem okazję zapoznać się z dwunastoma firmami, które zostały podzielone na kategorie FinTech oraz Social Impact. Wygraną w pierwszej kategorii zostało Tez Financial Services, które jest pierwszą w pełni mobilną platformą finansową w Pakistanie. Rozwiązanie to ma pozwolić na założenie swojego pierwszego konta bankowego przez aplikację w smartfonie wszystkim osobom, które do tej pory nie mogły korzystać z jakichkolwiek form bankowości.

Z kolei laureatką w kategorii Social Impact, czyli pomysłów mających największy wpływ na społeczeństwo, została organizacja Green Girls. Wykorzystuje ona sztuczną inteligencję oraz analizę Big Data, by rozwiązać problem dostępu do czystych i tanich źródeł energii w wiejskich regionach Afryki. Co ciekawe, założycielka inicjatywy, Monique Ntumngia z Kamerunu, nie mogła pojawić się na wydarzeniu i komunikowała się z jury za pomocą wideokonferencji. Mimo to najskuteczniej przedstawiła i obroniła swój pomysł.

Był to ogromny zwrot akcji. Co prawda osobiście doceniłem działania podejmowane przez Green Girls i wydawały mi się one wyjątkowo ważne, ale uważałem, że ograniczone możliwości przedstawienia tego pomysłu pogrzebią go w oczach jury. Okazało się zupełnie inaczej i to one zgarnęły główną nagrodę, na którą składa się między innymi 100 tys. dol. oraz wsparcie ze strony Visa w trakcie dalszego rozwijania biznesu lub naprawiania świata, bo tym właśnie zajmują się Green Girls.

Wydarzenia takie jak Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition są potrzebne.

Co prawda coraz więcej kobiet otwiera swoje biznesy, ale mam wrażenie, że kobiet przedsiębiorców jest ciągle za mało. Często nie wierzą one w swoje umiejętności i czują się mniej kompetentne od swoich kolegów. Oczywiście zupełnie niesłusznie.

Wydarzenia takie jak Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition to nie tylko okazja dla firm, by pozyskać finansowanie, ale również wielka inspiracja dla kobiet z całego świata do postawienia pierwszego kroku do własnego biznesu. Kroku, który może w przyszłości zmienić się w realne przedsiębiorstwo zmieniające świat na lepsze.

Tekst powstał we współpracy z Visa.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst