REKLAMA
  1. Spider's Web
  2. Technologie
  3. Sprzęt

Polacy chcieli jeździć na hulajnogach Hive, ale za darmo - wyjaśniamy aferę z kodami

Poznaliśmy stanowisko firmy Hive w związku z aferą ze znikaniem darmowych minut, które przyznano w zamian za kody zniżkowe. Nie mamy dobrych wiadomości dla fanów elektrycznych hulajnóg.

07.06.2019
13:07
elektryczne hulajnogi hive darmowe minuty znikaja kody znizkowe
REKLAMA
REKLAMA

Zaczęli się zgłaszać do naszej redakcji czytelnicy, których rozczarowała postawa firmy Hive. Operator miejskich hulajnóg elektrycznych zaczął kasować darmowe minuty uzyskane za pośrednictwem kodów zniżkowych, które pozwalały korzystać z hulajnóg bez płacenia za spędzony na nich czas.

To zresztą nie koniec. Naszego czytelnika rozczarowało również to, że firma zaczęła zabierać użytkownikom darmowe minuty nie tylko przyznane w zamian za kody z ostatniej „akcji”, ale również te uzyskane innymi sposobami.

W podobnym tonie wypowiadają się użytkownicy usługi w serwisach Wykop i Facebook. Są rozczarowani, że firma najpierw przekazała kody, a później zaczęła odbierać bonusy, nie informując o tym fakcie.

Darmowe kody Hive znikają - o co właściwie chodzi?

Postanowiłem sprawdzić o co tak naprawdę chodzi w aferze, która przetacza się przez sieć. Szybko się okazało, że sprawa wcale nie jest taka oczywista, jakby się mogło wydawać.

Użytkownicy utrzymują, że są poszkodowani, a kody, z których korzystali, to był element akcji promocyjnej. W rzeczywistości była to paczka kodów, która została wygenerowana w wyniku błędu i nie powinna trafić do odbiorców.

Użytkownicy, którzy skorzystali z tych kodów zdają się pomijać ten szczegół. Czasem przedstawiają to jako „nieoficjalną akcję marketingową”. Niektórzy chwalą się, że udało im się zebrać łącznie nawet kilkaset (!) darmowych minut.

Poprosiłem firmę Hive o komentarz w tej sprawie.

Na moje pytania odpowiedział Łukasz Gontarek, city manager Hive w Warszawie. Potwierdził, że firma anulowała część kodów, które w wyniku nieprawidłowości w systemie generującym kody otrzymali użytkownicy.

W tej sytuacji nie dziwię się, że firma zablokowała wspomniane darmowe minuty. Wiele osób, które wykorzystało kody, w większości wypadków wiedziało, że to w najlepszym przypadku jest działanie nieetyczne.

To, o czym niektórzy rozczarowani komentujący zapominają, to fakt, że Hive jest usługą płatną.

REKLAMA

Kody zniżkowe to miły dodatek, ale nie można liczyć na to, że na miejskich elektrycznych hulajnogach będzie się jeździć za darmo do końca świata i jeden dzień dłużej. Rozumiem jednak osoby, które są rozczarowane tym, że z ich kont zniknęły wszystkie minuty.

W social media widzę wiele przejawów narzekania na decyzję firmy. Należy pamiętać, że nie wszyscy użytkownicy świadomie użyli kodów, które zostały wygenerowane omyłkowo. Zadałem przedstawicielowi Hive kilka dodatkowych pytań o ten konkretny aspekt sprawy. Jak tylko otrzymam odpowiedzi, zaktualizuję wpis.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA