Credit Agricole zbudował od początku nowy serwis internetowy. Z ukłonem w kierunku klientów niewidomych i niedowidzących
Credit Agricole zaprosił wcześniej kilka tysięcy swoich klientów do pilotażowego testowania swojego nowego serwisu internetowego CA24 eBank. Ich opinie były na tyle pozytywne, że teraz Credit Agricole proponuje wszystkim klientom indywidualnym oraz firmowym nową bankowość elektroniczną.
Testy przeprowadzono tak, że klienci mogli na bieżąco zgłaszać do banku swoje komentarze i pytania.
Każda uwaga była dla nas cenna i każdą analizowaliśmy. Wiele z nich przełożyło się na konkretne zmiany w systemie. Dla nas to dowód na zaangażowanie klientów. Cieszyły także pozytywne opinie, bo w pilotażu serwis był uboższy niż aktualnie udostępniona wersja. Wierzę, że ona również odpowie na potrzeby klientów – przekonuje Michał Bończysty, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Internetowej w banku Credit Agricole.
Sugestii i podpowiedzi było sporo. Na tyle, że bank zdecydował się na budowanie swojego serwisu internetowego od nowa, dzięki czemu uzupełniają go teraz nowe rozwiązania.
Menedżer finansów pokaże, na co wydajemy najwięcej.
Credit Agricole stawia na to, żeby klient miał jak największą kontrolę nad swoimi finansami. Stąd w nowym serwisie nie brakuje takich rozwiązań jak zarządzanie kartami (np. zmiana kodu PIN, odblokowanie karty, zamówienie nowej), ale prawdziwym przełomem ma być menedżer finansów. Ten kategoryzuje wydatki i w prosty sposób prezentuje, na co wydajemy najwięcej pieniędzy.
To nie jedynie instrument do analizy własnych finansów, jaki proponuje swoim klientom Credit Agricole. Pomocny w tym będzie także ekran bilansu środków i zobowiązań. Pokazuje w jednym miejscu środki dostępne na rachunkach bieżących, oszczędnościach i inwestycjach oraz zobowiązania na kartach kredytowych oraz kredytach. Z nowym serwisem łatwiej również oszczędzać. Można w nim założyć Zyskowny Duet, a także otworzyć Program Systematycznego Oszczędzania oraz wypłacić z niego środki.
Credit Agricole stawia przede wszystkim na bezpieczeństwo.
Priorytetem dla Credit Agricole przy budowaniu nowego serwisu CA24 eBank było bezpieczeństwo danych i środków klientów. Zdecydowano się na zwiększenie bezpieczeństwa logowania, a także wprowadzenie tzw. obrazka bezpieczeństwa. Takie rozwiązanie jest dodatkowym zabezpieczeniem i pewnego rodzaju hasłem, dzięki któremu klient już podczas logowania może upewnić się, że korzysta z właściwego serwisu transakcyjnego. Wybrana grafika pojawia się za każdym razem podczas logowania do serwisu.
Pomyślano o klientach niewidomych i niedowidzących.
Credit Agricole pilnował, żeby nowy serwis nie przysparzał żadnych kłopotów osobom niewidzącym i niedowidzącym. Wyposażono go w tzw. wersję kontrastową, która ułatwia odczytywanie treści osobom słabo widzącym. Klienci niewidomi mogą skorzystać z programów typu screen reader i obsługiwać system na podstawie odczytywanych przez zewnętrzne oprogramowanie nazw przycisków, etykiet czy innych treści ekranowych. Nowy serwis, który Credit Agricole zrealizował we współpracy z firmą Savangard, docelowo zastąpi dotychczasowy e-bank. Na razie można korzystać z obu rozwiązań.