Wyobraźcie sobie ogromny elektromarket ze sprzętem jednego producenta. Taki jest LG Best Shop
Odwiedziłem już wiele różnych brand store’ów, ale LG Best Shop w Korei i tak mnie zaskoczył. Nie spodziewałem się, że sklep w Seulu będzie przypominał supermarket z elektroniką od wyłącznie jednego producenta.
Tak jak różne sklepy firmowe pokroju salonów Apple Store czy IQOS Brand Store przypominają ekskluzywne butiki, tak LG Best Shop to taki… elektromarket. Po wejściu w pierwszej chwili czułem się jakbym odwiedził lokalny oddział Media Marktu, czy tam innego RTV Euro AGD. Z tą różnicą, że półki zapełniają w nim sprzęty niemal wyłącznie z jednym, charakterystycznym logo.
Liczba kategorii produktów, które ma w swojej ofercie LG, robi wrażenie.
Do tej pory, gdy myślałem o LG, miałem przed oczami przede wszystkim smartfony i telewizory. W pierwszej z wymienionych kategorii, która jest od lat najbardziej sexy w oczach konsumentów, producent radzi sobie nie najlepiej, ale wcale tego nie kryje. Bryluje za to w drugiej, a jego panele OLED są creme de la creme rynku RTV.
Obie wspomniane kategorie to jednak tylko wierzchołek góry lodowej - na holding LG Corp. składa się 69 (!) różnych firm. Za lwią część przychodów firmy odpowiada elektronika, a wśród niej topowy jest segment AGD. Nic dziwnego, że sprzęty z tej kategorii zajmują całe piętro, podczas gdy parter poświęcony jest telefonom, komputerom i telewizorem.