Facebook zmieni wygląd na przeglądarkach. Czekaliśmy na to stanowczo zbyt długo
Oprócz zapowiedzi przeprojektowanego Messengera, Mark Zuckerberg obiecał kilka mniejszych i większych nowości. Doczekamy się między innymi odświeżenia wersji serwisu dla przeglądarek.
Facebook w przeglądarce wygląda już archaicznie. Ponadto użytkownicy mogą czuć się niczym króliki doświadczalne, bo elementy interfejsu zmieniają się jak w kalejdoskopie - czasem w kilkudniowych odstępach. Serwis chce odświeżyć swoją witrynę. Nowa warstwa wizualna ma być nowocześniejsza i lżejsza.
Jak widać poniżej, odświeżone zostały wszystkie główne elementy serwisu. Widzimy zatem aktualności z relacjami promowanymi na modłę aplikacji mobilnej Facebooka. Przełączanie pomiędzy poszczególnymi częściami platformy (Watch, Marketplace, znajomi, Messenger) będzie odbywać się na górnej belce.
Zmianie ulegnie również strona naszego profilu. W tym przypadku widać jeszcze większe podobieństwo do elementów znanych z aplikacji mobilnej. Można zatem powiedzieć, że zmiany wizualne mają sprawić, że doświadczenie korzystania z Facebooka na różnych platformach będzie bardziej spójne.
Kiedy możemy spodziewać się zmian? „W ciągu najbliższych miesięcy” - obiecuje szefostwo Facebooka. Celem, oprócz odświeżenia ma być uproszczenie i przyspieszenie witryny.
Co jeszcze zapowiedział Facebook na F8?
F8 to konferencja dla deweloperów i na nich skupia się impreza. Wcześniej pisaliśmy o odświeżonej wersji Messengera, która ma być przede wszystkim lżejsza, ale też oferować nowe doświadczenie na komputerach w postaci aplikacji dla Windowsa i macOS-a.
Facebook chwali się też 400 milionami użytkowników grup, które działają na platformie. Mają być one przestrzenią „bardziej prywatną niż publiczną”.
Uczestnictwo w grupach ma być prostsze, a ich znalezienie łatwiejsze. Największy serwis społecznościowy świata zaoferuje też nowe funkcje dla różnych rodzajów grup. I tak np. grupy poświęcone pracy będą miały szablony do publikowania ofert, a grupy dla graczy zyskają własny czat. Z kolei na tych poświęconych zdrowiu będzie można publikować pytania bez podawania nazwiska.
W kolejnych krajach uruchomiona zostanie funkcja Facebook Dating, ale na liście nie ma Polski, ani żadnego innego kraju europejskiego. Ciekawostką godną odnotowania będzie nowa funkcja Secret Crush. Wybrać będzie można maksymalnie dziewięciu znajomych. Jeżeli któryś z nich również okaże zainteresowanie typu matrymonialnego, Facebook dokona skojarzenia i poinformuje o tym powiadomieniem.
Facebook to również Instagram.
Nowości na Instagramie można uznać za niezbyt spektakularne. Odświeżenia doczeka się aparat, a sprowadza się to przede wszystkim do większej łatwości korzystania trybów kreatywnych, choćby naklejek.
Na Instagramie będzie można prowadzić zbiórki charytatywne. Póki co nowość będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych, ale ma również zawitać do innych krajów. Łatwiejsze mają być też zakupy, których dokonywać będzie można bezpośrednio z aplikacji.