Alior Bank dla osób niewidomych. Nowa bankowość elektroniczna nikogo nie wyklucza
Po naszym tekście o wpadce technologicznej dotyczącej osób niewidomych inne banki zaczęły przechwalać się swoimi udogodnieniami w tym względzie. Teraz pierś dumnie wypina Alior Bank, który specjalnie dla osób niewidomych zmienia swoją bankowość elektroniczną.
Rozwijając swój produkt nie możemy popełnić najczęstszego grzechu. Czyli zapomnieć o jego maksymalnej dostępności. A w bankowości elektrycznej to taka oczywistość, że szkoda o niej nawet rozmawiać. Chociaż ciągle nie brakuje przykładów, że jednak warto. Jak w przypadku Nest Banku, który udoskonalając swoją bankowość elektroniczną jakby zapomniał na chwilę o osobach niewidomych i niedowidzących. W efekcie ci mieli przez pewien czas zablokowany dostęp do swoich kont.
Alior Bank pokazuje specjalny system dla osób niewidomych.
Owe „dostosowanie usług” to nic innego jak nowy system bankowości elektronicznej - specjalnie z myślą o osobach niewidomych. Działa zarówno w kanale internetowym, jak i na aplikacjach mobilnych. Dodatkowo jest kompatybilny ze wszystkimi najpopularniejszymi syntezatorami mowy przeznaczonymi do obsługi urządzeń elektronicznych dla osób z niepełnosprawnością wzrokową.
Zapytali przyszłych beneficjentów o zdanie.
Alior Bank nie chciał zaliczyć wizerunkowej wpadki. Stąd od początku prac nad systemem dla osób niewidomych pytał ich o zdanie i prosił o sugestie. Dzięki temu pracujący nad nową odsłoną bankowości elektronicznej Alior Banku dowiedzieli się, że niewidomym i niedowidzącym użytkownikom najwygodniej jest poruszać się w systemach komputerowych za pomocą klawiatury. Używając klawiszy Tab, Enter, Space, Escape oraz strzałek.
I nowy system jest jak najbardziej dostosowany do pracy z klawiaturą. Do tego asystentura banku praktycznie na każdym kroku. Jeśli użytkownik popełni błąd, np. wpisując niepełny numer rachunku beneficjenta, wtedy przy podsumowaniu zlecenia zostanie poinformowany, że konkretne pole jest nieprawidłowo wypełnione.
Zmiany do końca kwietnia.
Wprowadzone ulepszenia są dostępne w aplikacji mobilnej Alior Banku zarówno w systemie Android, jak i iOS. Aplikacja łączy się z preinstalowanym syntezatorem mowy (TalkBack dla Androida oraz VoiceOver dla iOS) bez potrzeby aktualizacji systemu. Wszystkie, zgłaszane przez osoby niewidome, udogodnienia Alior Bank wprowadził już we swoich kanałach bankowości elektronicznej i obecnie znajdują się w fazie testów. Ich ewentualne pełne wprowadzenie do systemu ma nastąpić najpóźniej do końca kwietnia.