Zmywarki i klimatyzatory od Xiaomi. Firma zainwestuje ogromne pieniądze w nowe produkty
Xiaomi ogłosiło strategię na najbliższe 5 lat. Chiński producent chce więcej inwestować w internet rzeczy.
Choć u nas Xiaomi jest znane przede wszystkim z tanich i dobrych smartfonów, na nich nie kończy się oferta chińskiego producenta. Można w niej oczywiście znaleźć takie gadżety jak słuchawki czy hulajnogi, ale też wiele urządzeń spod znaku inteligentnego domu. Te ostatnie mają w ciągu najbliższych 5 lat nabrać jeszcze większego znaczenia.
Nie tylko smartfonami żyje człowiek. I firma.
Lei Jun, CEO Xiaomi, ogłosił strategię firmy na najbliższe 5 lat. Choć telefony pozostaną jej ważną częścią, nie będą już w centrum. Serce firmy będzie miało dwie komory. Na świecie jest 132 mln inteligentnych urządzeń od Xiaomi (nie licząc laptopów i smartfonów), a w najbliższych latach ma być więcej. To tu drzemie potencjał, który szef firmy chce wykorzystać.
Jun zapowiedział, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 100 mld yuanów, czyli niemal 13 mld euro, w dynamiczny rozwój oferty AIoT. Tym akronimem (należy go rozkodowywać jako AI + IoT) Xiaomi podkreśla wagę sztucznej inteligencji w smart produktach. CEO nie ograniczył się tylko do obietnic i zapowiedzi, ale poparła je nowym strategicznym sojuszem z chińskim TCL Corp. Choć ta korporacja jest znana przede wszystkim z produkcji telewizorów, Jun podkreślił, że Xiaomi będzie z nią współpracować na wielu polach - m.in. zapowiedziano zmywarki i klimatyzatory.
Xiaomi się zmienia. W 2018 r. zaczęło małą rewolucję, teraz widzimy, w jakim kierunku zmierza.
W połowie 2018 r. Xiaomi wprowadziło na rynek nową markę — Pocophone. Na początku stycznia ogłosiło, że jej szalenie popularna linia telefonów Redmi także zyska więcej niezależności i stanie się osobną marką. W międzyczasie na rynku pojawił się także Xiaomi Black Shark, smartfon robiony z myślą o graczach. Jak tłumaczy CEO firmy, Xiaomi chce w ten sposób osiągnąć lepszą dywersyfikacji produktów i lepsze dopasowanie ich do potrzeb różnych grup klientów.
Polscy fani marki powinni się cieszyć. Xiaomi zapowiedziało, że w 2019 r. dalej będzie podbijać świat. Na celowniku chińskiej marki nadal będzie znajdować się przede wszystkim Europa i Ameryka Łacińska. Możemy się spodziewać, że niedługo i w naszym kraju zacznie się pojawiać więcej inteligentnych gadżetów chińskiego producenta.