Nie powstanie nowy lider polskich kablówek. Vectra nie przejmie Multimedia Polska
UPC może spać spokojnie. Multimedia Polaka nie rozważa już przejęcia przez Vectrę. Akcjonariusze nie czekali na decyzję UOKiK.
O tym, że Vectra przymierza się do kupna Multimedia Polska wiemy już od końcówki sierpnia. To wtedy Vectra złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK miał wydać zgodę na połączenie się gracza nr 2 z graczem nr 3, co – teoretycznie mogłoby doprowadzić do ograniczenia konkurencji na rynku sieci kablowych.
Urząd nie zakończył jeszcze swoich prac, a już dziś wiadomo, że do transakcji nie dojdzie. Multimedia Polska rozesłały informację, w której podają, że odstępują od przedłużenia okresu wyłączności i „odstąpieniu od planowanej transakcji”.
Multimedia Polska i Vectrze nie udało się dojść do porozumienia.
Nie znamy jednak powodów fiaska negocjacji i braku podpisania przedwstępnej umowy o sprzedaży. Nieoficjalnie mówiło się bowiem, że UOKiK nie stawiałby jej wielkich wymagań. Rynek sieci kablowych ulega bowiem konsolidacji. Połączenie obu podmiotów doprowadziłoby jednak do powstania nowego lidera na polskim rynku, który obsługiwałby 1,7 mln klientów. O 300 tys. więcej niż dotychczasowy nr 1 – UPC.
Samo UPC przymierzało się zresztą do przejęcia Multimedia Polska już przed rokiem. Kwota transakcji miała wynieść 760 mln zł. Na przeszkodzie stanął jednak UOKiK, który orzekł, że fuzja ograniczyłaby konkurencję.
Można przypuszczać, że w przyszłości firma Multimedia dalej szukała będzie inwestora, który być może pozwoli sieci na odwrócenie negatywnego trendu spadku przychodów.