Nowy dodatek do This War of Mine. Pytamy 11 bit studios o szczegóły
This War of Mine, czyli gra wideo, która była wiatrem w żagle polskiego 11 bit studios, doczeka się nowego dodatku. Po szczegóły udaliśmy się do źródła.
11 bit studios 4 lata temu zdobyło uznanie nie tylko w Polsce, ale również na arenie międzynarodowej. Firma odpowiedzialna za sukces Anomaly podbiła serca graczy dojrzałym This War of Mine. Opowieść o losie cywili podczas wojennej zawieruchy okazała się nie tylko chwytająca za serce, ale też bardzo grywalna.
Od premiery gry minęły już 4 lata, a 11 bit studios zdążyło wydać kolejny tytuł, czyli Frostpunka. This War of Mine nie został jednak zapomniany. Nie tylko gra pojawi się na konsoli Nintendo Switch, ale otrzyma też dodatek na pozostałe platformy, który trafi do sprzedaży w połowie listopada.
The Last Broadcast to nowa opowieść w ramach This War of Mine: Stories.
Za scenariusz drugiego po Father’s Promise dodatku do This War of Mine odpowiada Meg Jayanth, czyli wielokrotnie nagradzana twórczyni fabuły do gry 80 days. Gracze musieli nieco na niego poczekać, ale 11 bit studios zapewnia, że jest dużo większy od pierwszego DLC.
The Last Broadcast doda do pierwszej części gry nowe mechaniki, gracz zostanie postawiony przed nowymi dylematami moralnymi, a „główny motyw dodatku to cena, jaką płacą ludzie za mówienie prawdy”. Pojawią się nowe grywalne postaci, a historia będzie mogła skończyć się też na kilka różnych sposobów.
Premiera gry This War of Mine: The Last Broadcast zaplanowana została na 14 listopada 2018 roku.
Stanie się to dokładnie w dniu 4 rocznicy premiery podstawowej wersji gry, a cenę ustalono na poziomie 14,99 zł. DLC będą mogli pobrać posiadacze Season Passa, który kosztował do tej pory 16,99 zł. Od teraz za pakiet dodatków trzeba zapłacić 24,99 zł.
Ze względu na zbliżający się termin premiery zadałem kilka pytań o gry This War of Mine: The Last Broadcast i Frostpunk przedstawicielowi 11 bit studios, Pawłowi Miechowskiemu. Piastuje on w firmie stanowisko Partnerships Managera.
This War of Mine: The Last Broadcast - dodatkowe informacje.
Piotr Grabiec, Spider’s Web: Skąd pomysł, żeby poświęcać czas i zasoby na dodatek do This War of Mine, skoro wydaliście już nową grę, Frostpunka?
Paweł Miechowski, Partnerships Manager w 11 bit studios: Wewnętrznie pracują u nas 3 niezależne zespoły deweloperskie - Frostpunk, This War of Mine oraz Super Tajny Projekt 8. Tworzą niezależnie od siebie. Dodatek do This War of Mine został zaplanowany rok temu, tuż po premierze pierwszego o tytule „Father’s Promise”. Zresztą obiecaliśmy wtedy dwa kolejne dodatki graczom, którzy kupili Season Pass do This War of Mine: Stories. Wreszcie, jest to gra, która żyje, społeczność graczy rośnie, dostajemy mnóstwo feedbacku, dyskusje na Steam są żywiołowe, nadal sprzedaje się znakomicie - słowem to gra, która ma się świetnie i jak najbardziej jest sens ją nadal rozwijać.
Pojawiła się informacja o udostępnieniu dodatku na komputery - co z pozostałymi platformami, w tym niedawno nawiedzoną przez This War of Mine konsolą Nintendo Switch?
This War of Mine na konsolę Switch zostało dopiero zapowiedziane, ale jeszcze nie wydane. Jeszcze trochę czasu musi upłynąć. Ale będzie to edycja Complete Edition, zawierająca wszystkie dotychczasowe rozszerzenia, dodatki i tak dalej. Może się zdarzyć, że certyfikacja będzie nieco dłuższa niż na PC, ale będzie to edycja kompletna.
Czy to już będzie koniec rozwoju TWoM-a, czy nadal macie oddelegowany zespół w firmie, który nie tylko naprawia ewentualne błędy, ale może potencjalnie przygotować kolejne dodatki?
Absolutnie to nie koniec. Jak wspominałem, This War of Mine: Stories to trzy dodatki. The Last Broadcast jest drugim z nich, więc trwają prace nad kolejnym. Naprawianie błędów, kompatybilność, kolejne platformy - to się dzieje cały czas i jeszcze potrwa.
W jaki sposób dodatek różni się od pełnej wersji gry i pierwszego DLC pod względem mechaniki?
Nie chciałbym za dużo spoilować, ale wprowadza nowe mechiniki, między innymi takie, które koncentrują się wokół pytania przewodniego w tej historii - jaka jest cena mówienia prawdy? Dodatek stawia gracza przed wyborami związanymi z tym pytaniem i robi to z duchem gry - właśnie przez nowo wprowadzoną mechanikę. Są także nowi cywile do grania, nowe miejsca w mieście, nowy schron. Podobnie jak Father’s Promise, jest to mocno fabularny dodatek, gdzie pomimo wielu możliwych zakończeń, poznajemy jakąś konkretną historią ludzi w oblężonym mieście, niż raczej budujemy własny scenariusz przetrwania. Dodatkowo 7 starych lokacji zostało zremasterowanych, także wyglądają jeszcze lepiej.
W informacji prasowej czytam, że „główny motyw dodatku to cena, jaką płacą ludzie za mówienie prawdy”. Możesz zdradzić coś więcej na temat bohaterów i wyzwań, które przed jakimi staną?
Dodatek opowiada historię, między innymi, prezentera radiowego. Kogoś, kto nadaje komunikaty do innych ludzi w mieście Pogoren, czyli tam, gdzie dzieją się wydarzenia w This War of Mine. To, co spiker powie w komunikacie, może mieć większy wpływ na życie ludzkie, niż nam się wydaje. Stąd pytanie o cenę mówienia prawdy.
A co dalej z Frostpunkiem?
Końcówka października należy do This War of Mine, ale trudno nie spytać przy okazji o Frostpunka. Na kiedy planowana jest jego kolejna aktualizacja i czego w najbliższej przyszłości można się spodziewać?
Nie zdradzę daty kolejnego darmowego dodatku, ale będzie grubo. Endurance mode - bo tak się nazywa, został zapowiedziany w naszym planie jeszcze na wiosnę. Jeszcze trochę pracy, ale już widać koniec na horyzoncie. To jest tryb, który jak nazwa angielska wskazuje, skupia się na przetrwaniu. Namieszamy coś w mechanice. Planujemy zrobić AMA niedługo, mam nadzieję, że uda się to spiąć czasowo w nadchodzących dniach.
Co z portami Frostpunka na systemy Mac i Linux oraz konsole Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch? Jest szansa na kolejną wersję jeszcze w tym roku?
Konsole to jeszcze sporo pracy. Za wcześnie, by cokolwiek potwierdzić konkretnie. Frostpunk na Maca się dzieje, ale to też wymaga więcej inżynieryjnej pracy, niż nam się początkowo wydawało. Co do Linuxa - niestety na razie nie mamy zasobów do wspierania tego systemu.