REKLAMA

Instagram chce zamienić Relacje w potężne narzędzie reklamowe. Pomóc firmom ma wirtualna szkółka niedzielna

Instargram uczy Instagrama. Powstała strona o tym, jak reklamować się w Relacjach z poradami dla początkujących i średniozaawansowanych. 

Reklama w stories
REKLAMA
REKLAMA

Przyszła jesień, nastał czas nauki, nawet studenci w większości wrócili do corocznego uciekania z wykładów. Korzystając z naszych jesiennych ciągot do zdobywania wiedzy, Instagram opublikował stronę Szkoła relacji. To krótki kurs internetowy, który ma pomóc firmom reklamować się na platformie za pomocą Stories. Projekt skierowany jest zarówno do tych, którzy owszem, otworzyli w swoim życiu kilka razy Instagrama, ale nie bardzo wiedzą, o co chodzi w tych całych relacjach, jak i tych, którzy ze Stories korzystali już wcześniej, ale chcieliby je przekuć na pojawiające się na koncie miliony (jak mierzyć, to wysoko).

Instagram przekonuje, że w Relacje warto inwestować.

Stories stale zyskuje na popularności. Nie bez powodu Mark Zuckerberg stawał na rzęsach, żeby przeszczepić ten format na Facebooka. Część ekspertów przewiduje bowiem, że w najbliższym czasie relacje zdominują sposób komunikacji w mediach społecznościowych. Dlatego w całym kursie sporo jest informowania, przypominania i przekonywania, że w Stories warto inwestować. Na zachętę Instagram rzuca garść przekonujących danych odnośnie popularności formatu i jego angażującego charakteru. Aż 1/3 z tych oglądanych relacji jest publikowana przez firmy, 20 proc. z nich wywołała w lipcu u oglądającego reakcję. W sumie korzysta z nich aż 400 mln osób.

Jak zrobić rekamę w relacjach na Instagramie? class="wp-image-826361"

Instagram uczy, jak się reklamować w stories na Instagramie.

Na początku nauki mamy dwa wybory. Możemy skorzystać z przycisku rozpocznij naukę i chłonąć wiedzę w sposób narzucony przez Instagrama albo od razu wskoczyć do tematu, który nas interesuje. Wśród poruszanych aspektów jest tworzenie relacji, edytowanie ich, rozwijanie się dzięki nim i moje ulubione, nieco tajemnicze, „wskazówki dotycząc”.

 class="wp-image-829115"

Jeśli nie macie pojęcia, jak działają stories i nigdy sami ich nie robiliście, warto wybrać pierwszą opcję. W innym wypadku pierwsze dwie podstrony będą wam całkowicie zbędne — wszystko to macie już w kciuku.

Pierwsze lekcje Instagrama zaczynają się od absolutnych podstaw tworzenia relacji. Znajdziemy tam przede wszystkim krótki opis tłumaczący, czym w ogóle są relacje, na jakich zasadach działają i dlaczego warto w nie inwestować. Osoby, które nie miały wcześniej do czynienia z relacjami dostaną instrukcję, jak dokładnie zacząć je robić i jak skorzystać z kilku podstawowych efektów takich jak boomerang, superzoom i rewind. Niestety brakuje tu przykładów zastosowania ich w autentycznych kampaniach i porad, kiedy konkretne efekty mogą się przydać.

Znacznie ciekawej robi się w lekcji o edytowaniu relacji. Instagrama nie można oskarżyć, że oferuje mało bajerów. Rozumiem każdego, kto przytłoczony w przerażeniu patrzył na te wszystkie rozwijane menu, ikonki i suwaki i kompletnie nie wiedział, co kliknąć i po co. Samym naklejkom, których imię jest legion, poświęcono osobny rozdział. W tej lekcji wszystkie podstawowe funkcje zostały więc opisane, a na załączonym gifie można zobaczyć je w akcji. Wyobrażam sobie, że dla początkującego Instagramowicza to może być jak objawienie.

 class="wp-image-826358"

Reklama w relacjach dla średniozaawansowanych.

Pod hasłem Rozwijaj się dzięki relacjom kryje się instrukcja tworzenia relacji reklamowych. To tu kryją się informacje praktyczne o tym, jak założyć konto reklamowe na Facebooku i z niego zarządzać światem reklam. Tutaj znajduje się też link do Przewodnika tworzenia reklam na Instagramie. To kompendium wiedzy w formie pdfa, w którym powtarza się duża część informacji ze stron, ale jest poszerzona i uzupełniona o dodatkowe treści.

REKLAMA

Jeśli ktoś chce mieć przy tworzeniu własnej relacji poręczną ściągawkę, to na jego miejscu ściągnęłabym poradnik i dała sobie spokój ze stroną. Znajdziemy tam więcej informacji dotyczących tego, jak korzystać z poszczególnych narzędzi, kiedy i po co. Tu też wreszcie pokazane są przykładowe kampanie reklamowe w relacjach, co jest elementem, którego najbardziej brakuje w innych miejscach.

Jeśli jesteśmy na najwyższym stopniu wtajemniczenia, odwiedzamy „Wskazówki dotycząc” alias Wskazówki na temat tworzenia reklam. To pod tym enigmatycznym hasłem znajdują się informacje dla tych, którzy wiedzą, jak zrobić relację reklamową, ale chcą sprawić, żeby była jak najskuteczniejsza. To zestaw kilku praktycznych porad takich jak dzielenie przestrzeni albo dodawanie do reklamy muzyki, żeby wzmocnić i wzbogacić przekaz. Tutaj znajdują się też pomysły na formę relacji — od samouczków po stories pokazujące zakulisową pracę firmy. Na koniec znajdziemy propozycję kilku aplikacji do robienia relacji, które Instagram poleca.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA