W Lizbonie wybrano najbardziej innowacyjne rozwiązania finansowe. Wygrał polski PeoPay
Co roku Stowarzyszenie EFMA (The European Financial Management & Marketing Association) organizuje konkurs Distribution & Marketing Innovation Awards. To tutaj eksperci z całego świata starają się wyłowić najbardziej innowacyjne rozwiązania finansowe. Tym byli zgodni aplikacja PeoPay najlepszą innowacją na świecie.
W tym roku ten prestiżowy konkurs podzielono na osiem kategorii. Jedną z nich była Phygital Distribution & Experience. Tutaj eksperci oceniali w pierwszej kolejności mariaż bankowości tradycyjnej z elektroniczną. I zgodnie stwierdzili, że na tle kilkudziesięciu propozycji z całego świata zdecydowanie wyróżnia się aplikacja PeoPay Banku Pekao SA.
PeoPay najlepszą innowacją na świecie.
Jurorzy zwrócili uwagę i pochwalili zwłaszcza wielofunkcyjność, wykorzystanie danych biometrycznych do logowania i akceptacji transakcji oraz wielowalutowość. Chodzi o możliwość dokonywania transakcji płatniczych bezpośrednio z konta w różnych walutach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Doceniono również możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych telefonem bez konieczności posiadania fizycznej karty.
PeoPay jest nowoczesną aplikacją bankowości mobilnej, która powstała z myślą, by spełniać rosnące oczekiwania klientów. Dlatego, jako pierwsi w Polsce, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie w aplikacji biometrii do akceptacji transakcji. Z kolei rosnąca liczba klientów podróżujących za granicę była impulsem do wprowadzenia unikalnego rozwiązania umożliwiającego wygodne płatności telefonem z rachunków walutowych bez dodatkowych przewalutowań - tłumaczy Bartosz Zborowski, dyrektor Innowacji i Płatności w Banku Pekao SA.
Pekao patrzył oczami klienta.
PeoPay jest dosyć nową propozycją od Banku Pekao SA. Właśnie w październiku mija rok od pojawienia się tej aplikacji. Była pierwsza w Polsce, która dane biometryczne wykorzystywała do potwierdzenia transakcji takich jak przelewy, wypłaty z bankomatów lub płatności online do 200 zł. W zależności od telefonu: odciskiem palców lub Face ID. Przedstawiciele Banku Pekao SA przekonują, że podczas prac nad PeoPay starali się na aplikację patrzeć oczami klienta i dostrzec w niej usługi przez niego oczekiwane, takie, które ułatwią mu korzystanie z bankowości mobilnej.
Bank Pekao S.A. w ramach nowej strategii postawił na cyfrową transformację. Nowa bankowość mobilna i jej innowacyjne możliwości tworzyliśmy patrząc oczami klientów. Jesteśmy szczęśliwi, że dostarczamy rozwiązań zyskujących uznanie zarówno w Polsce jak i na świecie. Takie momenty potwierdzają, że nasza strategia przynosi znakomite efekty - twierdzi Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao SA nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.
Nagrody dla ośmiu banków z trzech kontynentów.
Konkurs Distribution & Marketing Innovation Awards zorganizowano po raz szósty. Ponad 180 instytucji z 59 krajów zgłosiło ponad 400 projektów. Nagrody powędrowały do w sumie ośmiu banków z trzech kontynentów.
Ponad 3000 ekspertów ze 130 krajów - to w dużym skrócie Stowarzyszenie EFMA. Zajmują się usługami finansowymi od A do Z. To ich marketing i dystrybucja, ale także badania i raporty. Konkurs, w którym wskazano PeoPay jako najlepszą innowację na świecie, jest kolejnym obszarem ich działania.
*Materiał powstał we współpracy z Pekao SA.