Smartfony Oppo niebawem wkroczą do Polski. Mają powalczyć nie tylko jakością, ale też ceną
Oppo przymierza się do oficjalnego startu w Polsce. Lokalny oddział firmy już zaczął kompletować załogę i sięgnął po pracowników bardzo dużych firm działających w branży.
Oppo już od jakiegoś czasu bardzo interesuje się Polską. Kilka miesięcy temu po raz pierwszy zorganizowano wyjazd, na które zaproszono największe media technologiczne. Następnie o wejściu nowego producenta do Polski napisał Miron Nurski z Komórkomanii.
Teraz udało się nam potwierdzić. że Oppo bardzo aktywnie rekrutuje nowych pracowników, w tym specjalistów pracujących do tej pory w Huawei oraz Play. Wiemy to z branżowych rozmów kuluarowych, ale także oficjalne dokumenty potwierdzają te doniesienia. Na LinkedIn niedawno pojawiło się ogłoszenie rekrutacyjne na stanowisko Software Testing Engineer.
Niestety nie wiadomo, kiedy dokładnie Oppo wejdzie do Polski.
Wiemy tylko, że stanie się to w przeciągu najbliższych kilku tygodni. Podejrzewam, że Chińczycy chcą wejść do naszego kraju przed rozpoczęciem świątecznego szału zakupowego. Oppo już rozpoczęło rozmowy z operatorami oraz handlowcami największych sieci sprzedażowych i podobno oferuje bardzo dobre ceny na swoje smartfony. Jest to o tyle zaskakujące, że Oppo w Chinach jest dosyć drogą marką z segmentu premium.
Widocznie przedstawiciele firmy postanowili obniżyć ceny swoich urządzeń, by móc konkurować z innymi chińskimi firmami, takimi jak Xiaomi oraz Huawei, które obecnie są na fali wznoszącej i dyktują warunki innym przedsiębiorcom. Za przykład można tu podać wydane niedawno smartfony Pocophone F1 oraz Honor Play, których koszt wynosi 1499 zł.
Krótko mówiąc, zadały one bardzo mocny cios konkurencji.
Modele te zaoferowały niespotykaną do tej pory wydajność w swoim segmencie cenowym i sprawiły, że zdecydowana większość ich konkurentów stała się nieopłacalna. Dodatkowo, Huawei ostatnio przegonił Samsunga i stał się liderem rynku smartfonów w naszym kraju. A jakby tego było mało, Oppo nie jest znane w Polsce. Oznacza to, że chińską firmę czeka naprawdę trudna batalia o rynkowe udziały.
O tym jednak przekonamy się dopiero wtedy, gdy Oppo oficjalnie wprowadzi do sprzedaży w Polsce swoje pierwsze smartfony.