Bankowość  / Artykuł

Bank Pocztowy na prostej drodze do miliona klientów. Pomóc w realizacji celu ma Google Pay

Bank Pocztowy pochwalił się wynikami finansowymi za pierwsze półrocze. Przy okazji zapowiedział swoje plany na przyszłość uruchomienie nowych rozwiązań. Google Pay i Market Cyfrowy w Banku Pocztowym mają być dostępne najpóźniej w pierwszym kwartale 2019 r. 

Pięciokrotnie wzrósł zysk netto Grupy Banku Pocztowego w pierwszym półroczu 2018 r. W porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej bank odnotował 20-procentowy wzrost sprzedaży kredytów detalicznych. W przypadku kredytów hipotecznych ten progres wynosi 87 proc. W pierwszych sześciu miesiącach 2018 r. Bank Pocztowy zyskał ponad 41 tys. nowych klientów, których w sumie jest już 976,6 tys.

EnvoloBank, czyli Google Pay i Market Cyfrowy w Banku Pocztowym.

Magiczny milion planują przekroczyć niebawem. Mają w tym pomóc nowe rozwiązania. W tym przede wszystkim Google Pay. Bank Pocztowy potwierdził, że trwają pracę nad udostępnienie tej metody płatności. Nie wyznaczają konkretnego terminu na start usługi, ale zastrzegają, że wszystko powinno być gotowe najpóźniej w I kwartale 2019 r.

Google Pay ma poszerzyć ofertę EnvoloBank dla młodych klientów. Ta istniejąca raptem od września ub.r. marka coraz odważniej stąpa po bankowo-finansowym rynku od początku stawiając na nowoczesne rozwiązania. Jak chociażby możliwość zeskanowania faktury i przesłania do swojego systemu bankowości internetowej z pozycji aplikacji mobilnej. Czy możliwość eksportu wydarzeń z kalendarza w aplikacji mobilnej do Kalendarza Google.

Bank Pocztowy nie ukrywa, że chce być jeszcze bardziej cyfrowy i w tym też kierunku idą najnowsze propozycje. Jedną z nich, która ma wystartować już na przełomie grudnia i stycznia, jest Market Cyfrowy. Tutaj papier ma być całkowicie zabroniony. Klient zaś ma się doskonale znaleźć pośród zdalnej obsługi.

Google Pay i Market Cyfrowy w Banku Pocztowym jak najbardziej wpisują się w przyjętą strategię rozwoju do 2021 r.

Chcemy odejść od zbyt wąskiej oferty produktowej na rzecz większej dywersyfikacji, dopasowanej do rzeczywistych potrzeb naszych Klientów, jednak nadal oferując proste i zrozumiałe produkty. Dlatego oprócz unikalnych usług rozliczeniowych bankowości pocztowej lub produktów bankowych połączonych z ofertą Poczty Polskiej zaoferujemy pełną funkcjonalność obsługi bankowej dla wybranych Klientów instytucjonalnychmówi Sławomir Zawadzki, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Google Pay już powszechne. Prawie.

W sumie płatności Google Pay oferuje w naszym kraju 20 instytucji finansowych, w tym już 16 banków. Niedawno w sieci pojawiła się informacja o pracach Google nad dołączeniem do swojego sposobu płatności mobilnych kodów QR, a to ma jeszcze bardziej ułatwić transakcje.

Najwięksi ciągle oporni.

Google Pay w Polsce jest coraz powszechniejszy, ale nie wszyscy decydują się na wdrożenie tego standardu. Takiej formy płatności mobilnych nie znajdziemy w największych pod względem aktywów bankach w Polsce, jak PKO Bank Polski (1. miejsce na koniec 2017 r.), Pekao SA (2.) i Millenium (7.).

PKO Bank Polski nie uruchomił również innego rozwiązania - Apple Pay. W tym przypadku wszystko miało być gotowe z końcem września. Potem debiut usługi przesunięto na październik z powodu premier nowych urządzeń Apple'a. Zapytaliśmy biuro prasowe PKO Bank Polski, czy nadal podtrzymują termin wrześniowy. Z nadesłanej odpowiedzi trudno to jednoznacznie przesądzić.

Pracujemy nad wdrożeniem Apple Pay, a o wprowadzeniu usługi niezwłocznie poinformujemy - informuje Spider’s Web Karolina Tomczak z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO Bank Polski.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst