Tech  / Artykuł

Biedronka nie wyklucza dalszej współpracy z Yanosikiem. Trwa analiza pilotażowych testów

Jeronimo Martins Polska S.A. obecnie analizuje przeprowadzone testy i nie wyklucza kontynuowania współpracy. Ale na ostateczną decyzję, czy Biedronka z Yanosikiem zostaną razem na dłużej, musimy jeszcze poczekać.

Nie pierwszy i pewnie nie ostatni raz dobrze prosperujące podmioty, przy nakłaniających do tego okolicznościach, decydują się na współpracę. Tak też było w przypadku Biedronki i Yanosika.

Sieć sklepów kontrolowana przez portugalską spółkę Jeronimo Martins kontroluje już piątą część rynku handlowego w naszym kraju. Sprzedaż w zeszłym roku wzrosła o ponad 10 proc. i osiągnęła pułap 11,1 mld euro. Z kolei Yanosik to bezsprzecznie jedna z najpopularniejszych aplikacji dla kierowców w Polsce. W Google Play ściągana była już przeszło 5 mln razy.

Biedronka z Yanosikiem na 4 miesiące.

To, że Biedronka z Yanosikiem testują wspólne rozwiązania, jakoś szczególnym szokiem na rynku nie było. Funkcja polegająca na podpowiadaniu użytkownikowi Yanosika, gdzie jest najbliższy sklep Biedronka, w jakich godzinach jest otwarty i jak najłatwiej do niego dojechać wydaje się “oczywistą oczywistością”. I taka współpraca rozpoczęła się w maju, a skończyła w sierpniu.

Podjęto ją również z powodu wprowadzenia częściowego zakazu handlu w niedziele. Według przedstawicieli Jeronimo Martins, zakaz handlu wywołał u ich klientów spore zamieszanie. Współpraca z Yanosikiem miała oprócz lokalizacji sklepów Biedronka szybko wyjaśniać wątpliwość, czy w daną niedzielę sklepowe drzwi są zamknięte, czy otwarte.

Po testach czas na ocenę.

Biedronka z Yanosikiem obecna była w 12 regionach Polski. Objęła w sumie ok. 700 sklepów portugalskiej spółki. Od początku ustalono, że to tylko testy i po ich zakończeniu przyjdzie czas na ocenę. Stąd casus czasowy tej współpracy od maja do sierpnia. Jaka jest szansa, że jednak będzie kontynuowana. Biuro prasowe Jeronimo Martins unika jednoznacznych odpowiedzi.

Zdecydowaliśmy się na ten test, bo widzimy, że coraz więcej naszych klientów korzysta z nowoczesnych technologii. Chcieliśmy dać im rozwiązanie, który w łatwy i szybki sposób pokaże, gdzie znajduje się najbliższy sklep Biedronka oraz w jakich godzinach jest otwarty. Nie wykluczamy kontynuacji tego projektu, natomiast aktualnie skupiamy się na analizie wyników testów - mówi dla Spider’s Web Patrycja Pilarz, regionalny menadżer ds. marketingu operacyjnego w Jeronimo Martins Polska.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst