Firefox zmienia logo i ikony. Mozilla nie chce rzucać monetą, dlatego poprosiła o pomoc internautów
Idą duże zmiany w Firefoksie. Tym razem nie chodzi jednak o nowe możliwości albo usprawnienie działania przeglądarki. Chodzi o logo. Zmieni się cała tożsamość wizualna marki, w tym logo Firefoksa.
Firefox chce zmienić logo. Znowu! Tym razem nie chodzi tylko o logo przeglądarki, ale o zmiany w całym ekosystemie spod sztandaru ognistego liska. Firma ma dwa zestawy pomysłów, ale nie chce rzucać monetą, żeby wybrać jeden z nich. Zamiast do losu, zwróciła się więc, do jeszcze bardziej kapryśnego i nieprzewidywalnego bóstwa — społeczności. Mozilla chce, żebyśmy wszyscy powiedzieli, który zestaw propozycji bardziej nam odpowiada i dlaczego.
Stare logo Firefoksa musi odejść.
Wyrok na obecne logo przeglądarki już zapadł. Musi odejść, bo designerzy Mozilli nie są w stanie zrobić na jego podstawie spójnej propozycji dla reszty produktów. Zresztą konia z rzędem temu, kto byłby. Zamiast tego zaproponowano dwie wersje głównych znaków i szereg mniejszych spójnych z nimi stylistycznie. Pogrupowano je w dwa zestawy. Na pierwszym widać głowę liska, na drugim jego ogon. Reszta liska jest w domyśle.
Mozilla daje społeczności szansę wypowiedzieć się, ale zastrzega, że to nie konkurs popularności. Nie będzie zbierania głosów. Firma zachęca do pozostawienia pod postem na blogu komentarzy z opiniami na temat obu zestawów. Pracownicy będą je czytać i zastanawiać się, czego chce gawiedź i jak jej to dostarczyć. Ikony mogą jeszcze przejść szereg zmian, część z nich może wyewoluować nie do poznania, dlatego lepiej się nie przywiązywać do szczegółów, ale zwrócić uwagę w obu wypadkach na myśl przewodnią, a ta jest raczej jasna.
Mozilla chce przypomnieć ludziom, że Firefox to nie tylko przeglądarka, ale też inne narzędzia.
Główne logo to logo marki Firefox, które będzie umieszczane na materiałach marketingowych, eksponowane na imprezach czy wyświetlane w sklepie Google’a. Ma być tym, które będzie się pojawiało w głowach osób słyszących hasło Firefox. Oczywiście na to jest szansa, tylko jeśli kiedyś uda się Mozilli sprawić, że FF przestanie się szeroko kojarzyć tylko z przeglądarką.
W pierwszej linijce są propozycje nowych logo dla Firefox Quantum, Firefox Developer Edition i Firefox Nightly. W drugiej dla przeglądarek wyspecjalizowanych. Ten szereg ma najmocniej nawiązywać stylistycznie do głównej przeglądarki. Trzeci rząd przedstawia aplikacje i ikony usług.
Zespół Firefoksa ma przed sobą jeszcze dużo pracy. Jak deklarują, zmian możemy się spodziewać w ciągu kilku miesięcy.