Chwytaj za telefon. Allegro odpowie teraz na twoje pytania także na WhatsAppie
Obecność Allegro na WhatsAppie to dobra wiadomość dla klientów. Za pomocą komunikatora zarówno kupujący, jak i sprzedający będą mogli szybko uzyskać odpowiedź na nurtujące ich pytania.
![WhatsApp](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2016%2F05%2Fwhatsapp-aplikacja-windows-os-x-380x162.jpg&w=1200&q=75)
Klient będzie mógł poprosić zespół Allegro o pomoc przy zakupach albo przy sprzedaży, zapytać o aktualne promocje, czy rozwiązać swoje wątpliwości dotyczące działania serwisu aukcyjnego. W przyszłości za pomocą WhatsAppa będzie można też dotrzeć do podstawowych danych o firmie, znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz „skorzystać z innych opcji”, jak tajemniczo napisano w komunikacie dla prasy.
Chcemy być obecni nie tylko w z góry określonych przez nas kanałach, ale wchodzić w inne, naturalne dla naszych klientów i sprzedawców kanały komunikacji. W ciągu ostatnich 6 miesięcy liczba zgłoszeń obsłużonych przez Facebooka i inne miejsca w Internecie podwoiła się. Dziś otwieramy kanał tekstowy w WhatsApp, ale w przyszłości możliwe jest, że uruchomimy w tej aplikacji także kanał głosowy — mówi Jakub Kłoczewiak, Customer Experience Director w Allegro.
WhatsApp Business to oferta dla firm.
WhatsApp Business jest darmowym rozwiązaniem stworzonym z myślą przede wszystkim o małych firmach i przedsiębiorstwach. Dzięki niemu można stworzyć profil firmy z większą liczbą informacji niż to możliwe na tradycyjnym WhatsAppie. Pomyślano także o narzędziach, które usprawniają komunikację z klientami. W aplikacji dostępny jest system szybkich odpowiedzi, wiadomości powitalnych czy informacji wyświetlających się, gdy nikt nie może w danej chwili odpisać. Ponadto aplikacja oferuje podstawowe statystyki dotyczące wiadomości i umożliwia łatwe zarządzanie wiadomościami z poziomu aplikacji webowej.
WhatsApp Business zaprezentowano dopiero w styczniu tego roku. Przez jakiś czas działał jedynie w wybranych krajach, wśród których niestety nie było Polski. Decyzja największego sklepu internetowego w Polsce o skorzystaniu z niego ma szansę spopularyzować to rozwiązanie wśród innych i uwolnić część klientów od nieformalnego obowiązku korzystania z Messengera.
WhatsApp to dobry wybór. W Polsce ten komunikator cieszy się dużą popularnością.
Według szacunków PBI/Gemius korzysta z niego około 4,5 mln Polaków miesięcznie. W rankingu zasięgu aplikacji mobilnych podsumowującym 2017 r. WhatsApp znalazł się na 9. miejscu. Za Messengerem i Instagramem. Co ciekawe, bezpośrednio nad nim była aplikacja samego Allegro.
Allegro na WhatsAppie można łapać pod numerem 573 449 254.