Social media / Lokowanie produktu

Pozyskanie fana na Facebooku może kosztować 2 złote. Można go mieć też za 8 groszy

W 2014 roku startowałem ze swoim blogiem o prawie nowych technologii i zależało mi na tym, by czytało go jak najwięcej osób. Jedną z metod jest reklama na Facebooku.

Reklama w Google to na ogół reklama na raz, a jeśli złapiemy „fana” na Facebooku, to będzie on z nami na stałe. Siłą rzeczy inwestycja w fanpage wydawała mi się wtedy lepsza, bo długoterminowa. Nadal mi się tak wydaje, choć Facebook bezlitośnie tnie te swoje zasięgi i tym samym każdego dnia zastanawiam się czy chcę inwestować jeszcze w ten projekt pieniądze. Wychodzi na to, że z pewnym poczuciem bezradności, ale jednak nie widzę alternatywy.

Poczytałem jakiś czas temu blogi internetowych specjalistów od reklamy, którzy wyliczali, że ok. 2-4 złotych za pozyskanie polubienia na Facebooku – oczywiście za pośrednictwem reklam w tym serwisie, a nie kupowania martwych kont spamerów na Allegro – to bardzo dobra cena. Potem oczywiście znalazłem lepsze publikacje na ten temat, ale fakt faktem, że właśnie taka była w owym czasie najlepiej wypozycjonowana.

Rozbawiło mnie to strasznie, bo chciałem się dowiedzieć jak reklamować się na Facebooku jeszcze lepiej i jeszcze skuteczniej, gdyż w tamtym czasie pozyskiwałem jednego fana za ok. 30 groszy (uwzględniając ówczesny kurs dolara). Potem jeszcze trochę pokombinowałem z tym, do jakiego typu ludzi chcę trafić, zauważyłem, że o wiele chętniej lajkują mojego bloga kobiety i to do nich skierowałem kampanię i… Udało mi się zejść nawet do 8 groszy za polubienie. Przyznacie, że te kilka złotych lansowanych przez „specjalistów” jako „super stawka” wygląda na tym tle dość śmiesznie.

Zgadzam się zatem z poglądem, że coś takiego jak „facebook ads hacking” istnieje. Że to mogą być dobre reklamy i bardzo tanie, jeśli tylko odpowiednio skonfigurujemy naszą kampanię.

Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku.

Właśnie tego uczy będący właśnie w promocji kurs Michała Lubaszewskiego pod tytułem „Facebook Ads 2018 – Praktyczny Marketing w Social Mediach„. Promocyjna cena obniżona ze 144,99 złotych do 34,99 złotych widnieje obecnie w platformie Udemy. Szkolenie traktuje o wspomnianych wyżej zagadnieniach oraz rozszerza tę wiedzę o całą masę „poważniejszych” rozwiązań, jak choćby remarketing i słynny Pixel Facebooka. Na tej stronie możemy przejrzeć wszystkie kursy Udemy, które aktualnie znajdują się w promocyjnej cenie 34,99 zł.

Polecam ten kurs, ponieważ za 30 dolarów miesięcznie udało mi się w kwartał zbudować całkiem fajny i tętniący życiem fanpage. Wiem jednak z doświadczenia, że równie dobrze niekompetentny reklamodawca może sobie w innych okolicznościach wyrzucić te 30 dolarów do kosza. Kurs uczy nas, jak zbliżyć się do tego pierwszego rezultatu.

Partnerem tekstu jest platforma Udemy.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst