Huawei chce zasiąść w fotelu lidera. Ich telefon jest najlepiej sprzedającym się smartfonem w Polsce
Huawei na dobre rozgościł się na polskim rynku. Mimo że chińskiemu producentowi smartfonów nie udało się prześcignąć Samsunga i nadal zajmuje drugą lokatę, to notuje ciągłe wzrosty.
Widać to po ostatnich wynikach firmy widocznych w raportach Gfk Polonia. Okazuje się, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy udział Huawei w polskim rynku smartfonów wzrósł z 23,3 proc. do 27,1 proc. Chińczycy zanotowali największy wzrost w segmencie telefonów ze średniej półki cenowej, kosztujących od 300 do 400 euro. Tutaj udział Huawei urósł z 8,9 do 53,6 proc.
Jest to zasługa między innymi modelu Mate 10 Lite.
Ten, zaraz po swojej październikowej premierze został bardzo ciepło przyjęty przez media oraz użytkowników. Jego główne zalety to zastosowanie ekranu o proporcjach 18:9, bardzo dobra jakość wykonania, całkiem dobra specyfikacja oraz rozsądna cena. Nie jest to jednak telefon idealny, ponieważ nie obsługuje płatności zbliżeniowych, a jego aparat średnio radzi sobie w kiepskich warunkach oświetleniowych.
Mimo tych braków Mate 10 Lite sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. To też widać w statystykach. Porównując pierwsze 14 tygodni sprzedaży modeli P10 Lite oraz Mate 10 Lite wyraźnie widać, że ten drugi osiągnął dwa razy lepszy wynik. Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska, pochwalił się, że jest to obecnie najlepiej sprzedający się smartfon w naszym kraju.
Nie osiągnął jeszcze wyników absolutnie rekordowego P8 Lite, który znalazł w naszym kraju ponad milion nabywców, ale kto wie, może ta sztuka mu się uda. Jest to możliwe, ponieważ Mate 10 Lite od momentu cały czas taniał w wolnej sprzedaży i stawał się coraz bardziej atrakcyjny cenowo. Do tego model ten jest dostępny w ofercie praktycznie wszystkich liczących się operatorów i jest przez nich mocno promowany.
Huawei rośnie też na najwyższej półce cenowej.
Część użytkowników może mówić, że swoją pozycję zawdzięcza on wyłącznie świetniej polityce cenowej. Cóż, tak mogło to wyglądać kilka lat temu. Obecnie jednak coraz więcej wymagających użytkowników przekonuje się do modeli chińskiego producenta. W segmencie smartfonów droższych niż 600 euro Huawei osiągnął w styczniu 2018 roku udział 4,8 proc. rynku. Może wydawać się, że to niewiele, ale dokładnie rok wcześniej ten wynik wynosił zaledwie 1,2 proc. Był aż cztery razy mniejszy.
Jak widać, Huawei notuje w Polsce świetne rezultaty. I wygląda na to, że ta passa się szybko nie skończy. Już za kilka miesięcy na rynek trafią kolejne modele tej firmy, a Chińczycy zarzekają się, że ich ambicje może zaspokoić jedynie fotel lidera. Kilka lat temu uznałbym to za czcze przechwałki, ale patrząc na dynamikę wzrostu firmy w Polsce, należy traktować te zapowiedzi całkiem poważnie.
(_gdeaq = window._gdeaq || []).push([‘hit’, ‘gde-default’, ‘nGibIAC5rBGm._N3nKfS9mYmfXTBryOyZ1KSnpwROsL.m7’, ‘weftmmprvo’, ‘jrmezlwccmccxuhhigoxbgihouky’], [‘viewable’, ‘gde-default’, ‘nGibIAC5rBGm._N3nKfS9mYmfXTBryOyZ1KSnpwROsL.m7’, ‘tfmjqjjgan’, ‘_gde_isndwl_tfmjqjjgan’]);