Bankowość / News

BLIK bije rekordy. Przez rok podwoił liczbę użytkowników. Najchętniej korzystamy z niego w Internecie

BLIK nie bierze jeńców. Polski Standard Płatności ogłosił właśnie, że czwarty kwartał 2017 roku oraz cały 2017 rok były rekordowe dla tej popularnej usługi we wszystkich możliwych kanałach.

W tym czasie Polacy zrealizowali prawie 12 mln transakcji, z czego niemal 71 proc (8,5 mln) stanowiły płatności internetowe. Kolejne 20 proc. (2,4 mln) to wypłaty z bankomatów, 5 proc. (0,6 mln) płatności w terminalach, zaś pozostałe 4 proc (0,5 mln) natychmiastowe przelewy na telefon.

Oznacza to trzykrotny wzrost liczby transakcji względem Q4 2016.

Wtedy “zaledwie” 2,3 mln razy użyto BLIK-a w Internecie, 1,1 mln w bankomatach, 0,4 mln w fizycznych punktach płatności oraz 0,3 mln podczas wykonywania przelewów na telefon. Różnice w liczbach są widoczne gołym okiem.

W trakcie czwartego kwartału 2017 roku Polacy wykonywali dziennie średnio 131 tys. transakcji przy użyciu BLIK-a.  Z kolei dzienny rekord transakcji BLIK-iem wyniósł ponad 238 tys. Dla porównania, zaledwie kwartał wcześniej średnia i maksymalna liczba transakcji wynosiła zaledwie 91 oraz 112 tys. Widać tu ogromny postęp. Oczywiście największa liczba transakcji (ponad 500 tys.) została dokonana w Black Weekend.

Polski Standard Płatności podsumował też cały 2017 rok.

Okazało się, że był to przełomowy okres dla BLIK-a, który w tym czasie został użyty 33 miliony razy. Z czego 21,6 mln razy w Internecie, 8 mln razy w bankomatach, 1,8 mln razy w fizycznych sklepach oraz 1,6 mln w trakcie wykonywania przelewów. Wartość zawartych przy użyciu niego transakcji wyniosła 4,5 miliarda złotych. W tym czasie liczba użytkowników względem zeszłego roku wzrosła o 97 proc., zaś liczba transakcji o 270 proc.

Polski Standard Płatności pochwalił się też świetną dostępnością swojej usługi. BLIK jest dostępny w 8 bankach, co oznacza, że może z niego korzystać 80 proc. wszystkich klientów instytucji finansowych w Polsce. Do tego obsługuje go 17 tys. bankomatów, 230,7 tys. punktów handlowo usługowych oraz 232,2 tys. terminali płatniczych. Z kolei w polskim Internecie BLIK-a można użyć praktycznie wszędzie i obsługuje 100 proc. krajowego rynku e-commerce.

BLIK stał się jedną z najważniejszych usług płatniczych w Polsce.

Ostatnio zresztą o tym już wspominałem. BLIK wraz z Android Pay podzieliły między sobą polski rynek mobilnych płatności. Przy czym ten pierwszy zagarnął sobie rynek płatności internetowych, zaś drugi zwykłych zakupów w sklepie. I do tego duopolu powinniśmy się przyzwyczaić, bo choć obie usługi są jeszcze niszowe, to przekonują do siebie coraz więcej aktywnych użytkowników. Statystyki jasno to pokazują.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst