Google rozbił bank. Jeszcze nigdy nie dokonano aż tylu pobrań aplikacji
Apple chwalił się świetnym wynikiem App Store'a, ale pod koniec minionego roku to Google rozbił bank.
W ostatnim kwartale 2017 r. użytkownicy Google Play dokonali ponad 19 mld pobrań aplikacji mobilnych. To pozwoliło gigantowi powiększyć przewagę nad sklepem Apple'a. To już o 145 proc. pobrań więcej.
Hindusi pobierają więcej niż Amerykanie.
Pod koniec 2017 r. wszyscy posiadacze smartfonów rzucili się do ściągania aplikacji. Z raportu App Annie wynika, że ostatni kwartał roku był pod tym względem rekordowy. Na całym świecie dokonano 27 mld pobrań z Google Play i App Store, czyli o 7 proc więcej niż w 2016 r.
Największy wzrost zanotowano na rynkach rozwijających się. Głównie w Indiach, Indonezji i Brazylii. W sumie Hindusi ściągnęli z Google Play więcej niż wszyscy mieszkańcy Stanów Zjednoczonych razem wzięci — ci korzystający z iOS oraz ci, którzy wolą Androida. To przede wszystkim dzięki klientom z tych krajów ilość pobranych aplikacji z Google Play rośnie o 10 proc. z roku na rok.
Kto najwięcej wydaje na aplikacje.
Coraz częściej użytkownicy smartfonów sięgają po płatne produkty. Konsumenci wydali na aplikacje w ostatnim kwartale o 20 proc więcej niż rok temu. Jak zwykle chętniej do portfela sięgali klienci App Store'a. Zapłacili oni 11,5 mld dol., czyli niemal dwa razy więcej niż korzystający z Google Play.
Palma pierwszeństwa w kategorii wzrost z roku na rok ilości pieniędzy wydanych na aplikację, wciąż należy do Amerykanów. Na drugim miejscu wśród użytkowników iOS-a plasują się mieszkańcy Tajwanu, a Androida - Korei Południowej. Na trzecim wszędzie są Niemcy.
Jakie kategorie cieszyły się największą popularnością.
Najczęściej ściągane w Google Play były aplikacje z kategorii: gry, finansowe i personalizacja. Znaczący wzrost popularności aplikacji finansowych łączy się ze wzrostem zainteresowania bankowością mobilną wśród klientów instytucji finansowych. Nie przeszkodził też z pewnością prawdziwy boom na kryptowaluty. Tematem zainteresowali się nawet ci, którzy do tej pory nie bardzo orientowali się, o co z coinami chodzi. Autorzy raportu z App Annie przekonują, że ta tendencja powinna się utrzymać także na początku tego roku w związku z nadchodzącym sezonem rozliczeniowym.