Oprogramowanie  / News

App Store to machina, której nie da się powstrzymać. Apple znów bije rekordy

Nic dziwnego, że sklep z aplikacjami na iPhone’y i iPady jest oczkiem w głowie Apple'a. App Store w 2017 roku wygenerował rekordową sumę pieniędzy.

Przychody płynące z prowizji za sprzedaż aplikacji i subskrypcji w raportach finansowych firmy Tima Cooka są częścią kategorii Usługi, która dynamicznie rośnie. Patrząc na kolejne rekordy App Store’u, trudno się temu dziwić.

Apple podsumował, jak radził sobie App Store w 2017 roku.

Na przestrzeni całego 2017 roku Apple wypłacił deweloperom aplikacji aż 26,5 mld dol. czyli ok. 1/3 więcej niż rok temu. Zwykle od sprzedaży treści w swoim sklepie Apple pobiera prowizję w wysokości 30 proc.

Jeśli dla uproszczenia rachunków przyjąć, że kwota wypłacona deweloperom to 70 proc. całości, przychody App Store’u można szacować na poziomie 37,8 mld dol. Tym samym zyski Apple’a z tego tytułu mogły wynieść nawet 12,3 mld. dol.

Jeszcze większe wrażenie robi łączna suma wypłat dla deweloperów od początku istnienia sklepu.

Przez blisko dekadę programiści zarobili na sprzedaży aplikacji mobilnych na sprzęty Apple’a łącznie 86 mld. dol., 30 proc. z tego wyłącznie w minionym roku. Trudno jednak, żeby było inaczej. Posiadacze iPhone’ów i iPadów nadal wydają na aplikacje kosmiczne pieniądze.

W tym roku już 1 stycznia użytkownicy sprzętów Apple’a wydali w App Storze 300 mln dol. co przekłada się na wzrost o 60 mln dol. rok do roku. Tydzień zaczynający się dniem 24 grudnia przyniósł natomiast łącznie aż 890 mln dol. przychodów. W 2017 roku App Store notował średnio 500 mln odwiedzin tygodniowo.

App Store i aplikacje z ARKit

Apple pochwalił się też, że już 2 tys. programów korzysta z nowego API poszerzonej rzeczywistości wprowadzonego w iOS 11. Wśród produkcji, które wspierają nowy mechanizm nakładania cyfrowych obrazów na obraz z kamery z wykorzystaniem ARKit, znalazło się Pokemon GO czyli gra, która od początku opierała się o rozwiązanie typu AR.

Dzięki aktualizacji gra po półtora roku od premiery powróciła 21 grudnia na listę najpopularniejszych aplikacji w App Storze. Oprócz tego sporą popularnością cieszą się też CSR Racing 2, Stack AR, Kings of Pool, Amazon, Wayfair, Night Sky, Thomas & Friends Minis, Pitu i Snapchat.

Zmiany w App Storze przynoszą efekty.

Wraz z premierą iOS 11 pojawiła się zupełnie nowa odsłona sklepu. Obok wyszukiwarki i list popularnych aplikacji dodano sekcję artykułów, w której zatrudnieni przez Apple’a autorzy promują wybrane tytuły - niekiedy w bardzo ciekawy i angażujący sposób.

W ubiegłym roku zmienił się też sposób rozliczania się z deweloperami. Apple nieco zliberalizował zasady pobierania prowizji, która nie zawsze wynosi już 30 proc. Firma wprowadziła możliwość składania zamówień typu preorder na nieopublikowane jeszcze aplikacje oraz wprowadziła nowe mechanizmy subskrypcji.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst