Trzy najważniejsze cytaty z wywiadu, w którym ważny pan z Facebooka mówi, jak teraz będziesz korzystać z serwisu
Adam Mosseri, wiceprezes Facebooka, opowiedział w wywiadzie dla Wired o ostatnich zmianach i planach platformy na przyszłość.
W wywiadzie przeprowadzonym przez Wired wiceprezydent Facebooka opowiedział o najnowszych zmianach, walce z fake newsami i potencjalnych zmianach w rozróżnianiu postów prywatnych użytkowników i firm.
Mosseri zadeklarował, że Facebook pracuje nad tym, jak pomóc publikującym treści lepiej zaznaczyć swoją markę.
Nie wiadomo, czy to zapowiedź konkretnych zmian, czy jedynie zaznaczenie tego, że Facebook myśli o wzmocnieniu marek w tym aspekcie. Potencjalnie możemy mieć do czynienia z ciekawymi zmianami. Ta odpowiedź padła w kontekście rozmowy o wizualnym rozdzielaniu postów tworzonych przez profesjonalistów od treści publikowanych przez zwykłych użytkowników.
Mówi Mosseri przyznając jednocześnie, że w praktyce przełoży się to na mniejszą liczbę filmów. Materiały wideo sprzyjają pasywnemu oglądaniu i nie wywołują dyskusji wśród użytkowników. Zaznacza jednak, że dużą szansę na pojawienie się mają dyskusje w grupach, które cieszą się coraz większą popularnością i dużą liczbą interakcji wśród jej członków.
Choć przyznaje, że fake newsy są problemem, na który Facebook nie był przygotowany, Mosseri zauważa, że pojawienie się fake newsów w takiej liczbie i formie zaskoczyły niemal cały świat.
To mądre słowa, choć przecież nie tak dawno jeszcze fake newsy były odpowiednio oznaczane. Dopiero ostatnio Facebook zdecydował się na odejście od tej praktyki.