Facebook znalazł sposób na ożywienie trupa, czyli Instagram Stories na... fejsie
Facebook pracuje na tym, by relacje z Instagram Stories było można udostępniać od razu również na Facebooku. Ta decyzja nie może dziwić.
Jak wygląda sekcja Relacje w waszej mobilnej aplikacji na Facebooku? Ja widzę zachętę do opublikowania własnej relacji i wyszarzone awatary znajomych. Widok ten jest w zasadzie zabawny, bo świadczy o bezsilności Facebooka.
Jasne, z punktu widzenia statystyki powyższy zrzut ekranu, jednego z 2 mld użytkowników Facebooka, niewiele wnosi, ale tajemnicą poliszynela jest, że Relacje nie podbiły serc użytkowników serwisu. Dzieje się to w opozycji do analogicznej funkcji na Instagramie, należącym przecież również do Facebooka.
Relacje na Instagramie udostępniono użytkownikom na początku czerwca ubiegłego roku. Rok później korzystać z nich miało 250 mln użytkowników dziennie. Wynik jest tym lepszy, że tylko w ciągu pół roku liczba aktywnych użytkowników tej funkcji wzrosnąć miała o 100 mln. Dość powiedzieć, że Instagram wyprzedzić miał Snapchata, który jako pierwszy podobną funkcję udostępnił.
Nie znamy żadnych szacunków dotyczących popularności Relacji na Facebooku. Dlatego musimy czytać między wierszami. Co tam znajdziemy? Już po wdrożeniu Relacji na Facebooku jej twórcy zrozumieli, że rząd ikon je prezentujący będzie pusty, jeżeli użytkownicy z nich nie korzystają. To dlatego dziś widzimy wyszarzone awatary, jeżeli nasi znajomi nie byli łaskawi użyć tej funkcji.
Zupełnie inaczej rzecz wygląda na Instagramie. To być może bardziej naturalna platforma dla tego typu treści. Inaczej też dobieramy w tym serwisie osoby, które chcemy obserwować. Niemniej. nie występuje tam problem braku Relacji.
Instagram pozwoli udostępniać Relacje bezpośrednio na Facebooku.
Skoro ta sama funkcja okazała się sukcesem w jednym serwisie, a nie przyciąga użytkowników w drugim, należy połączyć siły. Zwłaszcza, gdy oba serwisy należą do tego samego właściciela. Wiele wskazuje na to, że Facebook pójdzie tą drogą. Świadczyć o tym mogą zrzuty ekranu opublikowane przez jednego z użytkowników Twittera.
Wynika z nich, że podczas tworzenia relacji na Instagramie otrzymamy możliwość jednoczesnego udostępnienia jej na Facebooku. Proste i prawdopodobnie skuteczne. Fakt trwania testów potwierdził rzecznik Instagrama. Jednocześnie nie zdradził żadnych szczegółów.
Kluczowa jest informacja, jak daleko sięgać będzie integracja. Sama możliwość udostępniania Relacji zwiększy zasięg tych stworzonych na Instagramie. Można jednak sobie wyobrazić model, w którym jedna usługa, a nie jej różne warianty w osobnych serwisach, będzie dostępna ponadplatformowo. I to mogłoby rozwiązać problem Facebooka. Bo przecież wielu użytkowników Instagrama korzysta również z Facebooka. W tym pierwszym, możemy logować się za pomocą tego drugiego.