Operatorzy  / Artykuł

Virgin Mobile pierwszym operatorem, który sprzedaje tylko iPhone’y. Tak jest w Stanach, a co z Polską? Zapytaliśmy

Amerykański Virgin Mobile przygotował niespotykaną do tej pory ofertę smartfonów - klienci mogą wybrać albo iPhone’a, albo… innego iPhone’a. Czy taka oferta jest możliwa w naszym kraju? Zapytaliśmy o to przedstawiciela Virgin Mobile Polska.

Operator Virgin Mobile działający w Stanach Zjednoczonych zaczął sprzedawać smartfony, a w zasadzie… iPhone’y, bo innych telefonów klienci kupić w tej sieci nie mogą. Do wyboru konsumenci mają albo iPhone’a SE, albo iPhone’a 6, albo iPhone’a 6S, albo iPhone’a 6S Plus, albo iPhone’a 7, albo iPhone’a 7 Plus.

Taka gama urządzeń jest dostępna w równie ciekawym planie taryfowym, w którym abonent za nielimitowany dostęp do usług przez pierwszy rok wynosi… 1 dol. Szczegóły oferty znajdziecie np. tutaj.

Zaciekawiony ofertą amerykańskiego oddziału Virgin Mobile zapytałem Karola Rucińskiego, Brand Managera Virgin Mobile Polska o to, czy Polacy mają szansę na podobną ofertę.

Na początku przedstawiciel VM zaznaczył, że również w Polsce jest szansa na wprowadzenie do oferty telefonów komórkowych, jednak dał do zrozumienia, że niekoniecznie stanie się to szybko.

Oferty z telefonami będą dla nas naturalną ścieżką rozwoju, ale w tej chwili kładziemy nacisk na oferty SIM-only. To segment usług, który daje nam duże pole do konkurowania z Wielką Czwórką. Gdy już namieszamy w tej kategorii, pomyślimy o ruszeniu skostniałego rynku umów z telefonami - powiedział w rozmowie ze Spider’s Web Karol Ruciński.

Trzeba przyznać, że VM mieszanie na rynku usług mobilnych wychodzi całkiem skutecznie. Już teraz sieć jest największym wirtualnym operatorem w Polsce, a przypomnieć należy, że wielu graczy próbowało na tym polu swoich sił i już dawno zdążyło zniknąć z powierzchni.

W dalszej części rozmowy przedstawiciel Virgin Mobile Polska studzi nieco nadzieje na powstanie nad Wisłą sieci, która będzie w swojej ofercie miała tylko iPhone’y. Na podparcie tych informacji Ruciński powołuje się na dane statystyczne z Euromonitor International.

Ruch naszych kolegów zza oceanu jest bardzo śmiały, ale ma duże szanse być trafiony. Na ogromnym amerykańskim rynku jest miejsce dla takiego operatora. Na naszym rodzimym rynku sprzedaż urządzeń z iOS stanowiła w 2016 roku 5 proc. rynku, więc oferta „Apple-only” – choć prestiżowa i unikalna - miałaby wąski target - wyjaśnia Ruciński.

W ten właśnie sposób przedstawiciel Virgin Mobile Polska sprowadził lokalnych fanów marki Apple na ziemię. Trochę smutne, bo to w pewien sposób pokazuje, że Polacy są za biedni na operatora „Apple-only”.

ZOBACZ: iPhone 7 Plus - recenzja po pół roku

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst