Jeśli grasz w Pokemon Go i chcesz "złapać je wszystkie", lepiej... kup iPhone'a
Pokemon GO Plus to gadżet przeznaczony wyłącznie dla użytkowników iPhone’ów. Posiadacze smartfonów z Androidem nie powinni w ogóle się nim interesować. Przynajmniej nie w tym momencie.
Mimo że naczelnym graczem Pokemon GO w naszej redakcji jest Piotr Grabiec, wcale tak bardzo mu nie ustępuję. Od połowy grudnia w Pokemon GO gram praktycznie codziennie. Dodatkowo, od lipca wydałem na mikropłatności w grze około 100 zł. Już to może świadczyć o moim zaangażowaniu w grę.
No i złapałem już ponad 140 stworków, więc braki w mojej kolekcji są relatywnie niewielkie. W każdym razie, Pokemon GO wciągnęło mnie bardziej niż jakakolwiek inna gra mobilna. W pełni rozumiem fenomen tego tytułu.
Zauważyła to też moja druga połówka i kupiła mi Pokemon GO Plus.
Jest to gadżet dedykowany temu tytułowi. Początkowo nie planowałem w ogóle poruszać jego tematu, ponieważ wcześniej sprzęt ten bardzo dokładnie opisał Piotr Grabiec. Jednak albo pominął jeden aspekt, albo coś zmieniło się od czasu jego recenzji. Zarówno pierwsza, jak też druga ewentualność jest jak najbardziej możliwa.
Okazuje się, że o ile Pokemon GO Plus wyśmienicie działa na iPhone’ach, to na telefonach z Androidem korzystanie z niego jest praktycznie niemożliwe. W wielkim skrócie: gadżet ten nie łączy się z urządzeniem. Możliwe jest wyłącznie jego sparowanie ze smartfonem. Do samego połączenia albo nie dochodzi, albo zostaje ono przerwane po bardzo krótkiej chwili.
Początkowo myślałem, że jest to wina mojego smartfonu. Na szczęście w moim domu nie brakuje różnych urządzeń mobilnych, dlatego przetestowałem Pokemon GO Plus na Huawei Mate 9 Pro, Huawei nova Plus, myPhone Hammer Axe Pro oraz iPhone SE.
Rezultat? Przystawka dobrze działa z iPhone'em, z Hammerem skutecznie połączyła się zaledwie na chwilę, zaś z modelami Huawei łączyła się raz na 50 prób, ale nawet wtedy korzystanie z niej nie było możliwe.
Wniosek z tego eksperymentu jest bardzo prosty.
Pokemon GO Plus działa poprawnie z iPhone’ami, ale nie ze smartfonami z Androidem. Jest to możliwe, ponieważ już 20 stycznia Niantic ogłaszało, że Pokemon GO Plus źle współpracuje z urządzeniami z systemem Google’a i pracuje nad rozwiązaniem tego problemu. Widocznie od tamtej pory, przez niemal miesiąc, sytuacja nie uległa zmianie.
Jest to dla mnie sytuacja niedopuszczalna. Czemu Pokemon GO Plus jest sprzedawane jako gadżet zgodny ze smartfonami z Androidem, skoro tak naprawdę nie jest w stanie z nimi współpracować?
Niestety nie wiadomo, kiedy ten problem zostanie rozwiązany. Dlatego absolutnie nie wiem, czy powinienem w ciągu ustawowych 14 dni oddać ten gadżet do sklepu, czy może cierpliwie czekać na aktualizację aplikacji. Jak na razie bardziej skłaniam się ku pierwszej wymienionej opcji.
W końcu jeśli Pokemon GO Plus zacznie poprawnie działać, kupię go jeszcze raz. A jeżeli problemy z nim nie ustąpią, nikt mi nie odda straconych pieniędzy.