REKLAMA

Nareszcie! Google będzie karać strony za reklamy typu pop-up na smartfonach

Google wypowiada wojnę wyskakującym okienkom. Strony wyświetlające reklamy typu pop-up i pełnoekranowe kreacje blokujące dostęp do witryny, którą chcemy otworzyć, będą miały od teraz gorszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Google będzie karać strony za reklamy typu pop-up na smartfonach
REKLAMA

Reklamy typu pop-up, czyli wyskakujące okienka, to zmora internetu. Rozpraszają, przeszkadzają w konsumpcji treści i niezmiernie irytują. Niestety, wpisały się w krajobraz sieci już na stałe bo najwyraźniej nadal są skuteczne, a uciekający przycisk X generuje wiele przypadkowych kliknięć.

REKLAMA

Reklamy pop-up to problem również w internecie mobilnym.

Twórcy stron internetowych, gdzie wyświetlają się agresywne reklamy pop-up, zachowują się trochę jak osoba roznosząca ulotki. Taka, która naskakuje na klientów w supermarkecie krzycząc "no weź, no weź, no co za problem to ode mnie wziąć i wyrzucić do śmietnika obok?!".

Wielokrotnie przeglądając sieć na telefonie przechodziłem na strony reklamodawców bynajmniej nie z chęci dowiedzenia się więcej o produkcie, a przypadkowo klikając w pole będące linkiem zamiast w przycisk zamykania reklamy. To oczywiście nabija puste kliki, ale reklamodawca traci pieniądze, a użytkownik czas.

Na szczęście Google postanowił z tym walczyć.

Zmiany ogłoszono już w sierpniu 2016 roku i jak podaje Scribblrs 10 stycznia weszły one w życie. Strony, które uciekają się do takich praktyk i wyświetlają reklamy w oknach pop-up na urządzeniach mobilnych, będą miały gorszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście reklamy typu pop-up nie znikną z dnia na dzień, ale będziemy widzieć ich mniej - albo twórcy stron zrezygnują z takich narzędzi, albo Google będzie je nam pokazywać rzadziej. To bez dwóch zdań świetna wiadomość i liczę na to, że twórcy witryn z reklamami pop-up pójdą po rozum do głowy.

Google idzie jeszcze o krok dalej. Właściciele stron będą karani nie tylko reklamy typu pop-up, ale też za reklamy typu interstitials - kreacje pełnoekranowe, które wyświetlają się po kliknięciu w link. Z nimi akurat mam mniejszy problem niż z pop-upami, ale Google wrzucił je do jednego wora.

Zmianę skomentował nasz magik od backendu, Przemek Śmit:

REKLAMA

Czytaj również:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-19T16:24:50+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T15:39:55+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T15:11:07+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T14:22:22+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T14:14:25+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T13:14:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T12:27:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T12:00:42+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T11:24:48+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T10:34:39+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T09:30:32+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T09:00:10+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T08:15:16+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T06:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-19T06:12:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T21:11:56+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T20:56:51+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T20:29:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T20:05:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T18:29:22+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T18:13:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T17:00:32+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T16:56:57+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T16:29:23+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T15:55:22+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T12:28:28+01:00
Aktualizacja: 2025-11-18T11:39:22+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA