REKLAMA

Nareszcie! Google będzie karać strony za reklamy typu pop-up na smartfonach

Google wypowiada wojnę wyskakującym okienkom. Strony wyświetlające reklamy typu pop-up i pełnoekranowe kreacje blokujące dostęp do witryny, którą chcemy otworzyć, będą miały od teraz gorszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Google będzie karać strony za reklamy typu pop-up na smartfonach
REKLAMA

Reklamy typu pop-up, czyli wyskakujące okienka, to zmora internetu. Rozpraszają, przeszkadzają w konsumpcji treści i niezmiernie irytują. Niestety, wpisały się w krajobraz sieci już na stałe bo najwyraźniej nadal są skuteczne, a uciekający przycisk X generuje wiele przypadkowych kliknięć.

REKLAMA

Reklamy pop-up to problem również w internecie mobilnym.

Twórcy stron internetowych, gdzie wyświetlają się agresywne reklamy pop-up, zachowują się trochę jak osoba roznosząca ulotki. Taka, która naskakuje na klientów w supermarkecie krzycząc "no weź, no weź, no co za problem to ode mnie wziąć i wyrzucić do śmietnika obok?!".

Wielokrotnie przeglądając sieć na telefonie przechodziłem na strony reklamodawców bynajmniej nie z chęci dowiedzenia się więcej o produkcie, a przypadkowo klikając w pole będące linkiem zamiast w przycisk zamykania reklamy. To oczywiście nabija puste kliki, ale reklamodawca traci pieniądze, a użytkownik czas.

Na szczęście Google postanowił z tym walczyć.

Zmiany ogłoszono już w sierpniu 2016 roku i jak podaje Scribblrs 10 stycznia weszły one w życie. Strony, które uciekają się do takich praktyk i wyświetlają reklamy w oknach pop-up na urządzeniach mobilnych, będą miały gorszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście reklamy typu pop-up nie znikną z dnia na dzień, ale będziemy widzieć ich mniej - albo twórcy stron zrezygnują z takich narzędzi, albo Google będzie je nam pokazywać rzadziej. To bez dwóch zdań świetna wiadomość i liczę na to, że twórcy witryn z reklamami pop-up pójdą po rozum do głowy.

Google idzie jeszcze o krok dalej. Właściciele stron będą karani nie tylko reklamy typu pop-up, ale też za reklamy typu interstitials - kreacje pełnoekranowe, które wyświetlają się po kliknięciu w link. Z nimi akurat mam mniejszy problem niż z pop-upami, ale Google wrzucił je do jednego wora.

Zmianę skomentował nasz magik od backendu, Przemek Śmit:

REKLAMA

Czytaj również:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-23T15:20:09+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T14:56:52+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T13:03:09+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T11:36:52+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T10:32:43+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T09:53:14+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T06:51:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T06:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T20:26:25+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T19:10:43+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T17:07:53+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T16:07:57+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T14:53:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T12:15:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T12:00:04+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T10:19:38+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T09:57:11+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T06:13:49+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T06:10:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T06:00:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA