Tu nie chodzi tylko o aplikację mobilną. Rusza wielka kolaboracja Caseya Neistata i CNN
Casey Neistat - jeden z najpopularniejszych youtuberów świata - trafia do telewizji CNN tuż po tym, jak postanowił zakończyć swojego vloga. Powstanie format, który ma połączyć świat telewizji i nowych aplikacji mobilnych.
Jest wielka przepaść między telewizyjną relacją z ważnego wydarzenia, a między snapem wrzuconym przez nastolatka, który przypadkiem znalazł się w miejscu tego wydarzenia. CNN chce pogodzić te dwa światy.
Amerykański gigant telewizyjny właśnie kupił Beme, czyli aplikację mobilną, którą stworzył Casey Neistat, jeden z najpopularniejszych youtuberów w historii tego serwisu.
Neistat zakończył swojego szalenie popularnego vloga, a wiele osób zastanawiało się, w którą stronę rozwinie się kariera człowieka, który zgromadził na swoim kanale widownię w liczbie 5,8 mln osób. Teraz mamy odpowiedź. Przyszłością jest telewizja. A właściwie to coś, co będzie po niej.
Beme to takie okulary Snap Spectacles, tylko że bez okularów
Czym jest Beme? Jest to aplikacja społecznościowa służąca do dzielenia się swoim życiem, a konkretnie jego urywkami. Beme umożliwia nagrywanie krótkich filmów i wysyłanie ich do obserwatorów.
Brzmi banalnie? Bez wątpienia, natomiast Casey Neistat opakował ten prosty pomysł w zgrabny marketing, wykorzystując przy tym dość unikalną funkcję. Nagrywanie w Beme włącza się w momencie przyłożenia smartfona do klatki piersiowej. Kiedy ekran zostanie zakryty, tylna kamerka nagrywa kilkusekundowe wideo. Można powiedzieć, że czujnik zbliżeniowy działa tu jak przycisk migawki.
Wszystko po to, żeby nagrywając ciekawe wydarzenia nie oglądać ich poprzez ekran smartfona. Ujęcia z poziomu klatki piersiowej nie angażują wzroku i są bardziej naturalne. Dzięki temu osoba nagrywająca ogląda wydarzenie bez angażowania się w nagrywanie, a odbiorca może widzieć materiał z perspektywy pierwszej osoby.
CNN uznało, że dzięki Beme dotrze do młodego pokolenia odbiorców
Neistatowi udało się zgromadzić wokół Beme całkiem sporą społeczność, co - dość niespodziewanie - spodobało się telewizji CNN, która postanowiła kupić aplikację. Casey Neistat zgodził się, a kwota przejęcia ma opiewać na 25 mln dol.
CNN widzi w Beme potencjał do pokazywania ważnych wydarzeń z punktu widzenia użytkowników. Kojarzy mi się to z inicjatywą "Kontakt 24" prowadzoną przez TVN 24, z tym że Beme jest dużo bardziej dostosowana do współczesnych realiów i ogólnego kierunku rozwoju mobilnych aplikacji społecznościowych.
Oczywiście zmiana głównych założeń aplikacji z pewnością nie spodobałaby się użytkownikom, dlatego CNN... zamknie Beme, ale ma zamiar wykorzystać wiedzę i doświadczenie jedenastoosobowego zespołu do wdrożenia własnej platformy, która będzie w założeniach przypominać Beme, choć ma być większa i bardziej spektakularna.
Dodatkowo Neistat stworzy dla CNN nowy format
Częścią umowy między Neistatem a CNN jest również nowy format telewizyjny, który ma się pojawić latem przyszłego roku. Powstanie cała firma medialna podlegająca CNN, na której czele stanie Neistat i współzałożyciel Beme, Matt Hackett.
Obaj panowie mają tworzyć filmy angażujące społeczność, które zmotywują innych twórców do wykorzystywania technologii CNN do wyrażania siebie i pokazywania świata własnymi oczami.
Cały pomysł brzmi bardzo ciekawie i innowacyjnie. Nazwisko Neistata z pewnością mu pomoże, choć może nie wystarczyć do osiągnięcia sukcesu, czyli połączenia świata tzw. starych mediów z nowymi. Na efekty musimy poczekać do lata przyszłego roku, bo właśnie wtedy ma ruszyć nowy format Neistata.