Battlefield 1 - porównanie grafiki na PC, PS4 i XONE. Różnice widać gołym okiem
Na kanale Candyland, wyspecjalizowanym w porównywaniu rozgrywki w czasie rzeczywistym, pojawił się materiał poświęcony grze Battlefield 1.
W szranki stanęły konsole PlayStation 4 oraz Xbox One, a także komputer PC radzący sobie z ustawieniami graficznymi na poziomie Ultra. Jak możecie przewidywać, konfrontacja szybko stała się bardzo jednostronna:
Brytyjski czołg Mark V rusza w kierunku niemieckich pozycji. Załoga pojazdu na PC ma o wiele łatwiejsze zadanie, bo malujący się przed nią horyzont jest odczuwalnie ostrzejszy i wyraźniejszy.
Ekipie konsolowych czołgistów ewidentnie przydałaby się wizyta u optyka. Francuska wioska jest pokryta mgłą skrywającą niedoskonałości, podczas gdy elementy zabudowań na PC są ostre jak brzytwa.
Olbrzymią różnicę widać także na przykładzie oświetlenia. Słońce nad PC zawsze świeci jaśniej, rzucając o wiele bardziej wyraźne, ostre kształty. Cienie na konsolach są z kolei zmiękczone i pozbawione detali. W trakcie gry możecie tego nie odnotować, ale tutaj widać to gołym okiem.
W krainie PC nie tylko słońce mocniej grzeje. Woda jest bardziej krystaliczna, a do tego tworzy załamane odbicia otoczenia, generowane w czasie rzeczywistym. Na tym tle kałuże z konsolowej wersji wyglądają jak smutne, błotniste sadzawki. Na PS4 i XONE nie zobaczycie swojego odbicia. Może to i dobrze.
Na osobny akapit zasługuje roślinność. Ziemia na komputerach jest o wiele bardziej żyzna. Wyrasta z niej więcej roślin. No i plony są piękniejsze, jeżeli zestawić je bezpośrednio z tymi dla konsol Xbox One oraz PlayStation 4. Co ciekawe, analizując podłoże widać teksturową przewagę konsoli Sony nad rywalem.
Różnic między konsolami nie ma za to przy wygładzaniu krawędzi. Tu i tu wygląda to fatalnie, zestawiając anty-aliasing z tym na komputerach. Framugi konsolowych okien wręcz falują na skutek zniekształcenia kształtów. Francuscy lokatorzy raczej nie są tym zachwyceni.
Podsumowując, komputery osobiste zyskują wyraźną przewagę nad konsolami. Widać to zwłaszcza w obszarze rozdzielczości tekstur, ich ostrości, a także roślinności zasadzonej na mapach. Edycja dla PlayStation4 jest z kolei nieznacznie atrakcyjniejsza od tej dla Xboksa One. Konsola Microsoftu wypada najmniej korzystnie z całego zestawienia.
Co ciekawe, Battlefield 1 będzie jedną z pierwszych gier, które wykorzystają większą moc nadchodzącego PlayStation 4 Pro. Możemy się więc spodziewać, że różnica między edycjami dla konkurencyjnych konsol będzie jeszcze większa.