9 rzeczy, które musi wiedzieć Polak robiący zakupy na Amazon.de
Sklep Amazon.de jest już dostępny w języku polskim. Oto najważniejsze rzeczy, o których powinien wiedzieć każdy Polak robiący zakupy w tym sklepie!
1. Jak zmienić język sklepu na polski?
Korzystasz z komputera? Zatem wejdź na stronę Amazon.de i kliknij w ikonę globusa znajdującą się na górze, po prawej stronie. Tam będziesz mógł wybrać język polski. Użytkownicy urządzeń mobilnych muszą przejechać na dół strony i kliknąć w ikonkę języka angielskiego lub niemieckiego. Gdy to zrobią, zostaną przeniesieni do listy wszystkich obsługiwanych języków, w tym polskiego.
2. W jaki sposób można płacić za zakupy na Amazon.de?
Polacy chwilowo mają możliwość korzystania wyłącznie z opcji podpięcia karty płatniczej. Nie mogą nawet kupować kart podarunkowych. Ciekawe jest, że jeżeli już kartę tego typu mają, mogą z niej skorzystać.
3. Czy przesyłka z Amazon.de jest darmowa?
Tak, ale tylko jeśli wydasz więcej niż 39 euro. W przypadku mniejszych zamówień koniecznie będzie uiszczenie opłaty za dostawę.
4. W jaki sposób Amazon wysyła paczki?
Robi to za pośrednictwem kuriera. Amazon nie pozwala na wybranie przesyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej lub Paczkomatów. Czas dostarczenia przesyłki zazwyczaj wynosi 1-2 lub 1-3 dni robocze.
5. Czy Amazon.de jest w pełni przetłumaczony na język polski?
W teorii tak. W praktyce jednak niektóre elementy specyfikacji konkretnych przedmiotów oraz inne szczegóły nie zostały przetłumaczone i nadal są dostępne w języku niemieckim. To jednak powinno się niebawem zmienić.
6. Czy wszystkie towary w Amazon.de są dostępne w Polsce?
Niestety nie. Niektórych rzeczy nie można zamówić do naszego kraju. Jednak należy do nich bardzo mała część produktów.
7. Lepiej płacić w euro czy złotówkach?
Amazon podaje wszystkie ceny swoich produktów w euro, ale pozwala na rozliczanie się w złotówkach. Niestety dobrany przez sklep kurs nie jest korzystny, więc najlepiej rozliczyć się w euro i bankowi zostawić przewalutowanie. Jednak w razie zwrotu towaru, także zwrot kwoty będzie wysłany w euro. Taka podwójna wymiana może spowodować, że otrzymamy zauważalnie mniejszą kwotę niż ta zapłacona. Należy się z tym liczyć.
8. Czy Amazon oferuje pomoc techniczną w języku polskim?
Tak. W razie problemów należy zjechać na sam dół strony głównej i wybrać sekcję “Pomoc”. Jeżeli konieczna będzie rozmowa tekstowa lub telefoniczna z konsultantem, również będziecie mogli przeprowadzić ją po polsku.
9. Czy Amazon pozwala na zwrot towaru?
Jeżeli chcemy zwrócić produkt, można to zrobić w ciągu 30 dni i otrzymać pełny zwrot kosztów. Jeśli otrzymany przedmiot jest uszkodzony lub wadliwy, Amazon wymieni go na taki sam produkt. Uszkodzony przedmiot można zwrócić w ciągu 30 dni za pośrednictwem centrum zwrotów. Aby zwrócić przedmiot po 30 dniach, skontaktuj się z działem obsługi klienta w celu uzyskania dodatkowych informacji.