Social media  / News

Największy serwis społecznościowy i największa platforma blogowa świata stawiają na Instant Articles

Facebook namawia wydawców, żeby porzucali swoje platformy i publikowali treści natywnie na największym portalu społecznościowym świata. Dzięki platformie WordPress ze wsparciem Instant Arcticles firmie Marka Zuckerberga będzie jeszcze łatwiej zatrzymać użytkowników u siebie.

Nie jest tajemnicą, że Facebook nie chce wypuszczać użytkowników ze swojego portalu i chce zrobić “internet w internecie”. Kolejne ruchy portalu Zuckerberga, takie jak np. rozwijanie platformy wideo i konkurowanie z YouTube’m, są tego najlepszym dowodem.

Facebook chce stać się platformą blogową i publicystyczną w jednym.

Na Facebooku rozwijany jest system notatek, który wielu osobom może - na pierwszy rzut oka - zastąpić prywatne blogi. Notatki doczekały się niedawno wizualnego odświeżenia. Czy użytkownicy zaczną je szerzej wykorzystywać to się okaże, ale Facebook ma jednak inny pomysł jak wciągnąć pisemne treści do siebie.

Dziś, jeśli kogoś zaciekawi link do publikacji na swojej tablicy w aplikacji Facebooka, to po dotknięciu łącza otworzy się przeglądarka - ale nie zewnętrzna, a nieco upośledzona wersja wbudowana w aplikację. Dla Facebooka to jednak zdecydowanie za mało, dlatego pojawił się pomysł nazwany Instant Articles.

Facebook dał nam “natychmiastowe artykuły”.

Docelowo wszyscy wydawcy będą mogli wrzucać swoje treści natywnie na portal. Użytkownicy dzięki temu będą mogli czytać odpowiednio sformatowane artykuły bezpośrednio w aplikacji - ale Facebook tym samym nie przekieruje użytkownika na zewnętrzną stronę internetową.

Facebook tworzy “internet w internecie” i nie chce wypuszczać ruchu poza swój serwis. Instant Articles są idealnym sposobem, by to osiągnąć. Użytkownicy mogą łatwiej zdobyć dostęp do treści, a wydawcy mogą przedstawić komunikat w wygodniejszej dla odbiorcy formie. “Jedyne” co muszą poświęcić, to ruch na swojej własnej stronie.

Jak na razie tej nowości zbytnio nie widzę, ale to może się zmienić od kiedy pojawił się WordPress ze wsparciem Instant Arcticles.

Może na zachodnich rynkach funkcjonuje to lepiej - to tam Facebook znalazł pierwszych partnerów (np. NYT, BuzzFeed) korzystających z Instant Arcticles - ale jak na razie trafiłem na takie materiały zaledwie kilka razy.

Serwisy, których treści czytam po zalinkowaniu na Facebooku, jak na razie publikują u siebie - a czy zdecydują się na zmianę dystrybucji treści dowiemy się po 12 kwietnia, kiedy to Instant Articles udstępnione zostaną wszystkim.

WordPress ze wsparciem Instant Arcticles to ogromna szansa dla Facebooka.

Dzięki wtyczce przygotowanej we współpracy Facebooka z Automattic, czyli firmą odpowiedzialną za WordPressa, popularna platforma blogowa pozwoli na automatyczne generowanie Instant Articles. Twórcy treści zainteresowani nową funkcją Facebooka nie będą musieli uczyć się nowego CMS-a.

WordPress ze wsparciem Instant Arcticles za pośrednictwem plug-inu będzie dostępny w kwietniu - za darmo i w formie open source. Użytkownicy klasycznych motywów będą mogli generować natywne wpisy na Facebooka od razu, a tylko właściciele stron z daleko zmodyfikowanym motywem będą mogli napotkać problem.

Jak na razie jednak nie pozostaje nam poczekać jeszcze miesiąc, by sprawdzić platformę WordPress ze wsparciem Instant Arcticles w praktyce.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst